Hoppa till innehåll

En Guide Till Cs:s Dedicated Server

Vitdom

Rekommendera inlägg

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

vid 99% kom det

connection reset, WinSock Error 10054 "connection by peer"

vad ska jag göra nu då???

Ta inte bort något, starta bara om den och kör med samma kommando. Den ska fixa det själv.

När jag har skrivit hldsupdatetool.exe -command update -game "counter-strike source" -dir "C:\Min css server"

så kommer det upp efter ett tag Cannot open blob archive file: CMultiFieldBlob<men-mappen file>: File does not exist and failed to create new file!!!

vad ska jag göra? :(

någon sem vet oxå var man kan ladda ner GG och wc3 mod? :D

Kolla så att ditt konto har rättigheter att skriva på hårddisken. Pröva att skapa en mapp vid namn "Min css server" i C:.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Hej jag har en Cs:S server.

Som jag vill ha litte hjälp.

Med om du hjälper mig så blir du admin.

(1) Jag vill göra så folk kan rösta vilken bana dom vill ha.

(2) Och när man trycker på F1 så ska man ju få göra ett snabb köp men det funkar ej.

(3) Och när man trycker B sen R så ska man ju få dett man sist köpte men det funkar inte heller.

[email protected]

eller

www.blom.webb.se sen gb

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Jag har fått upp servern och så och jag kan komma in på den men när mina vänner ska joina så kan dem inte komma in...

Vad är det som är fel snälla svara :(

Om de får ett felmeddelande: Sök på steampowred.com's support.

Om de inte kan se servern: Öppna porten som servern körs på, standard är 27015

Om du ger dem ip: Kolla så att du inte har gett dem din interna ip adress, du kan hitta din externa(som du ska använda) här: http://www.minip.se/

Du borde också öppna porten som servern körs på, då du har en router mellan datorn och nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, har försökt hosta en server till Gmod(i princip samma sak). Och jag kan se servern i serverlistan under "internet" och allt. Men andra kan inte komma åt den. Då måste det väl vara portern? Men enligt pappa så har han öppnat alla portarna men det verkar ju inte så. Eller är det något annat som kan vara fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, har försökt hosta en server till Gmod(i princip samma sak). Och jag kan se servern i serverlistan under "internet" och allt. Men andra kan inte komma åt den. Då måste det väl vara portern? Men enligt pappa så har han öppnat alla portarna men det verkar ju inte så. Eller är det något annat som kan vara fel?

Så var det för mig med. Jag kan se servern på internet och jag kan komma in. Jag har provat att byta port men det funkar ändå inte :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 4 månader senare...

om jag stänger av min data så är server kvar ellr borta?

Servern är kvar, men inte igång. Om du stänger av din dator så kan den ju inte bearbeta/skicka/ta emot information.

Det verkar vara många som inte förstår det här så jag försöker förklara lite bättre.

När du kör server programvaran så skickar den inte ut signaler till en annan server på internet att göra som du säger och bearbeta information ifrån spelet. Det är datorn som du kör programvaran på som uppför sig som en server. Den tar emot data ifrån klienterna och bearbetar den informationen, samtidigt utför den beräkningar som spelmotorn är beroende av(t.ex fysik och AI), sedan skickar den tillbaks den bearbetade datan till klienterna(t.ex alla objekt i den virtuella världen, ljud som ska spelas upp i klienternas högtalare).

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan jag få igång den igen då?

Ja du gör precis som när du startade första gången. Servern(ren version(utan modifikationer)) sparar ju inget på din dator så då behöver du inte skriva egen programvara för att ladda speciell data ifrån hårddisken för din server. Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...