Hoppa till innehåll

Proof That There Is No God


Gäst Soffan

Rekommendera inlägg

  • Svar 289
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om gud nu existerar ellerinte kan ju debatteras, men det är bara en sak jag har funderat över: Vad har vi uppnått genom att forska?

 

1. Medicin och sjukvård

2. Det mesta av dagens teknik

3. Mycket av historie faktan

4. Vetskap om hur t.ex saker som blixtar uppkommer

5. Och så givetvis den kära datorn :P

 

Vad har vi uppnått genom att be?

 

1. En trevlig känsla av att någon vakar över oss.

 

Så, min poäng är, istället för att sätta oss ner och be när något dåligt händer, borde vi försöka forska fram något som motverkar det dåliga istället, för att det uppenbarligen fungerar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite fördröjning...men här kommer en update...

 

Ingen Gud har svarat...NÄMEN!..Va konstigt!...Hmm..Jag undrar...kan det vara för att han inte finns....ja tror det...

 

 

Om vi testar det här då: JAG DYRKAR DIG s*tan...KOM TILL MIG OCH GE MIG DET JAG ÖNSKAR OCH JAG SKALL SKÄNKA MIN SJÄL TILL DIG SOM TACK...OCH BRINNA I h*lveteT EFTER MIN DÖD...

 

...hur vågar jag? jaaavafan...better to rule in hell, than to serve in heaven..hahahaha

 

 

Om gud finns så skall jag enligt bibeln nu få s*tans märke i händerna eller på pannan för att sedan straffas i en evighet när vad-det-nu-var händer...

HMMMMMMMMM....nu ere vara å vänta.....ingenting har hänt ännu...nä undrar varför..?!!

 

HALLÅ!...GUD...HALLÅ..GE MIG MÄRKET...JAG DYRKAR JU s*tan NU...HALLÅ?

 

Nääää....men...ingenting händer..ojojoj....VAAAAD KAN DET BERO PÅ??

Ska förstärka min nyfunna tro på s*tan:

 

666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-

666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-

666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-

666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-

666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-

666-666-666-666-666-666-666-666-666-666-666

 

Sexhundrasextiosex!!!! JAG DYRKAR DIG Å OHELIGA, FALLNA ÄNGEL: LUCIFER, s*tan!!!!!!

 

...inget märke ännu.....kommer med en till update om en vecka eller något..

 

----------------

EDIT

----------------

 

@XADE: Ja...du kallade mig indirekt för YTLIG...du känner mig inte och du dömer mig ändå....inte direkt kristet...

 

Om han inte bryr sig...jaa..varför ska han då enligt bibeln straffa alla som dyrkar djävulen...med eld och glöd...i en EVIGHET....hmm..

 

Jaa..bara så du vet, så är jag beredd att dyrka djävulen på riktigt (och inte bara på forumsnivå) ENDAST för att bevisa att gud inte finns...det lär ju märkas om gud märker mig för att jag dyrkar s*tan nu eller inte...

Redigerat av Jokinen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Varför skriver ni ens "Vakna upp" och "det är bara skitsnack", är man troende som jag så bryr man sig inte ett dugg. Inget kan ändra min tro.

 

2. Mîhker: Vafan har du fått det ifrån? 75%, varför tror du det? Du chansar bara.

 

Faktiskt är det inte 75%, utan mycket mindre som är exakt sant. Det mesta är påhittat av författare som har suttit och skrivit av den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har min "tro" eller vad f*n man ska kalla det gungat hit och dit sist man läst Da Vinci koden (ja, jag är lite efter).

Men jag ville bara påpeka att som jag har märkt här har det finns många inlägg som säger att ett mirakel kan väl lika gärna inträffa nu eller att det som mest står i bibeln och miraklen är strunt.

 

För det första så har det inträffat oförklarliga händelser där personer sett något i form av att Jesus/"någonting" talade med dom. Om ni har sett bilden på Jesus där Hans hjärta strålar ut ett vitt och ett rött sken så är det en målning som en kvinna målat i uppgift av Jesus, enligt henne. Detta är inte det enda det finns mycket mera men det får ni leta reda på.

 

Dessutom är alla dessa "mirakel" inga sorters handlingar som Jesus gjort för att bevisa sig som Guds son uton som symboliska handlingar. T.ex. så gick inte Jesus på vattnet (om det nu så hände) bara för att bevisa sin existens.

Redigerat av Nintendo Power
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen kan man ju tänka på att evangelierna skrevs 50 år efter Jesus död.. man hinner ju ändra berättelsen ganska rejält på den tiden. dessutom så slängde eller eldade katolska kyrkans fascister upp de evangelier som var "dåliga".. hyffsat värdelöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xade: Gissa tre gånger varför folk skriver så, jo dem berättar sanningen och försöker förgäves få dig att inse sanningen. Dock så verkar du vara extremt troende och då finns det inget att göra åt saken...

 

Gud = Fantasiperson som Pippi Långstrump

Vetenskap: Lika verkligt som Carola.

 

Extremt? Är man troende så håller man sig till tron för alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

MEN ÅÅH jag hatar allt skitsnack om att Gud finns!

Logiskt sett är det omöjligt att det finns en Gud. Det finns absolut NADA bevis för hans existens heller.

 

Nån skrev om en osynlig fågel som sjöng julvisor eller nåt, och att ingen kan bevisa att den finns. Jo det går, men logiskt sett INTE för att den är osynlig, vilket också är logiskt omöjligt, då osynlighet hör hemma i Sci-Fi filmer.

 

Ett argument som kanske inte stog i artikeln var de kristnas vana att komma på datum när Harmageddon ska inträffa, tyvärr har de haft fel ca 5 ggr. Och aldrig kommer det hända nån Harmageddon heller.

 

Förresten bra artikel, borde väl få kristna att tänka lite kritiskt ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...