Hoppa till innehåll

Tempel I Twillight Princess


Svedda
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 145
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

  • 2 veckor senare...

Enligt mig ska det vara minst 8 väldigt stora tempel. De sista ska vara riktigt svåra att klara. Det ska vara mycket fiender man kan möta, men ännu mer kluriga uppgifter att lösa. Varje tempel ska ha ett tema. Ungefär som OoT, så ska det vara ett eld tempel (behöver inte heta Fire Temple, stelt namn), ett vatten tempel, ett jungle/skogs tempel, ett skugg tempel, ett öken tempel och även andra teman som till exempel ett is/snö tempel (som i MM) ett helt vanligt temalöst tempel med mera. Det ska vara variation, och även om det är samma teman som i tidigare spel så blir det inte tråkigt, för inne i templena ska det vara stor skillnad.

 

En sak som borde vara med i varje tempel är samlingsuppdrag. Man borde som i OoT, behöva besegra något (liknande skulltulas) och som i MM samla något (som faries) och sedan bli belönad efteråt.

 

Det ska finnas 2 minibossar, en som vaktar vapnet/föremålet man får i templet och en som vaktar bossnyckeln. Sen så ska bossen vara väldigt välgjord, bossar är enligt mig en av de viktigaste delarna. Bossen ska vara ganska svår och varje boss ska ha en svaghet som Link måste hitta innan man kan döda den.

 

Ja, det var väl allt, finns inte så mycket mer att säga, men det allra viktigaste är att templena är långa och tar tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Bossen ska vara ganska svår och varje boss ska ha en svaghet som Link måste hitta innan man kan döda den.

 

Som Kazen^ sa, bossen ska först ha en svag punkt. När man har slagit där en gång ska den ändra den svaga punkten. Blir roligare så.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Skellington

Jag vill ha ett gravitations tempel. Typ att man svävar och har sej, och om man inte vill flyga använder man Iron Boots. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...