Hoppa till innehåll

Nintendo Ds


Gäst ENGULBanaaAaAaN
 Dela

Är det värt pengarna?  

54 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Har nu pratat med min mor om att jag vill köpa DS, hon sa till mig att jag skulle få köpa det efter min födelsedag (4 aug). Det har ingenting med saken att göra. Så nu kommer mina frågor.

 

Jag vill att ni ska svara bra på dessa frågor och inte skriva inlägg som "Jag har DS :cool: :cool: " "Den är bäst!!" osv.

 

Hur är grafiken?

Vilka spel ska jag köpa?

Hur är internet funktionen, är det värt att köpa Wi-fi?

Är den extra skärmen krånglig att spela med eller är den bra?

 

Kan ställa fler frågor senare.

 

Lägg gärna upp lite bilder/recensioner på spelen ni rekommenderar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Animal Crossing : Wild World

 

 

Animal Crossing : Wild world är den bärbara uppföljaren till Animal crossing är månt och mycket identisk med sin två år gammla förgångare ( Gamecube varianten ) men de små förändringarna gör ett redan ursprungligen fantastiskt spel ännu bättre. Åter igen flyttar ditt virtuella jag in i en sockersöt by där dina grannar är fabliska små figurer med egna rutiner och viljor.

Ingen dag är den andra lik och det finns alltid något att sysselsätta sig vid.

Du f¨r uppleva allt får bisara högtider till vardagens lunk i takt med att dagarna passerar i realitid . Med hjälp av en trådlös uppkoppling kan till och med dina verkliga vänner komma på besök. Ett äventyr fullt av värme och charm som igentligen aldrig tar slut.

post-39693-1144915939_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att DS är mycket bra!

 

Animal Crossing skulle nog jag köpa.

 

 

1: Spelen är bra

 

2: Dem dubbla skärmarna gör allting mycket roligare än det var på advance och pekfunktionen är suverän. Lite svårt var det att använda pekpennan ibörjan men efter ett tag så gick det bättre och nu vill man nästan använda sig så mycket som möjligt av dem i dem spel som pekskärmen används till vilket är till dem flesta spelen.

 

3: Nintendo wi-fi funktionen är mycket bra. Om du inte har en trådlös router så måste du skaffa något som heter nintendo wi-fi usb connector som kostar runt 400 kronor men det är värt pengarna.

 

4: Grafiken är ungefär som nintendo 64'as grafik så grafiken är bra.

 

Jag rekomenderar Super mario 64 ds och Mario kart Ds

 

Mario kart Ds

 

Super mario 64 ds

 

Om du skulle idas vänta så skulle jag nog rekomendera det här: Nintendo Ds lite

Redigerat av Tidus26
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Jag tycker att DS är mycket bra!

 

Animal Crossing skulle nog jag köpa.

 

Härligt med lite info, läser recensionerna nu. Orkar inte lite, den är väl bara mindre och lättare? Så klen är jag inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tidus.. Lite kommer kosta mera.

 

ja det är förstått sant men det sägs att det bara kommer att kosta någon enstaka hundralapp mer. Och detta är skillnaderna mellan dem:

 

Nintendo DS lite och är mindre än två tredjedelar av nuvarande DS storlek och drygt 20 procent lättare

 

Styrkorset är något förminskat.

 

4 olika nivåer av ljusstyrka på skärmen, Lite's lägsta ljusstyrka är lika stark som orginalets vanliga.

 

Kraftigt ökad batteritid.

 

Lägsta ljusstyrka: 15-19 timmar. Låg ljusstyrka: 10-15 timmar. Hög ljusstyrka: 7-11 timmar. Högsta ljusstyrka: 5-8 timmar.

 

Så jag kan då garantera att makinen är värt dem där extra hundralapparna

Redigerat av Tidus26
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Tidus.. Lite kommer kosta mera.

 

Kanske blir en sån då, om den nu inte blir alltför dyr. Kommer nu köpa DS. En fråga bara, Morsan gillar inte att beställa saker från internet, med undantag för spel, skivor och kläder, så jag undrar om webbhallen har bra kvalité på sina varor som de skickar. Och kommer varorna i tid?

 

Edit: Måste säga att grafiken på DS imponerar. Måste också sluta läsa recensioner om DS och dess spel. Längtar!

Redigerat av brunhilde
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst QuikSilver

Jag tycker inte det verkar vara någon stor skillnad mellan versionerna, kanske att den andra är lite "lättare" anna färg typ det skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DS är inte alls speciellt bra, ja har den. Grafiken är rätt så dålig :angry: (om man inte tänker på nintendogs) och internet wi-fi funktionen funkar dåligt. Spelen har också dålig styrning. Jag har också en PSP och ja kan säga att den är mycket bättre, om ja skulle betygsätta DS så får den 6 av 10 medan PSP 10 av 10 :kung: .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...