ELF Skrivet 13 April 2006 Rapport Skrivet 13 April 2006 Kan man ändra BIOS som finns i skrivare? För det finns väl? För jag använda vår ena skrivare för ett bra tag sedan till datorn som jag har och fick installera drivrutiner till den på datorn. Men nu när vi har den till den andra datorn sp funkar den inte. Den bara skriver ut en massa tecken t.ex. s längst upp på sidan. Kan jag ha ändrat BIOS i den av misstag? Det kan ju inte vara färgen för då skulle denskiva ut normalt förutom att texkten skulle bli dålig... Citera
nico Skrivet 13 April 2006 Rapport Skrivet 13 April 2006 BIOS finns såvitt jag vet inte men Firmware brukar man snacka om när det gäller hårdvara. prova ladda ner en ny Firmware till skrivaren, även om jag aldrig hört talas om att det går att uppdatera till skrivare, mest till brännare och mp3 spelare. prova annars att installera om drivrutinerna, troligen det som är felet. och kolla så att det är rätt skrivare som är installerad, brukar bli så så fort jag råkar skriva ut på min laserskrivare när bläckstråleskrivaren är inkopplad och vice versa... Citera
Acet0neN Skrivet 14 April 2006 Rapport Skrivet 14 April 2006 (redigerat) Nja bios till skrivare tror jag inte att det finns det är väl till: Grafikkort, Moderkort, Brännare och lite andra grejer.. Kolla så att du inte kan reseta den? Redigerat 14 April 2006 av Ace nr.5 Citera
ELF Skrivet 14 April 2006 Författare Rapport Skrivet 14 April 2006 Vi har två skrivare till samma dator så det ska inte gå att välja fel och det har funkat innan med båda samtidigt. Jag får testa med att installera om drivrutinerna när jag kan. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.