TechnoX Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Det finns bilder från zelda-spel här: www.videogamesprites.net, vet inte om det var såna gamla bilder du ville ha ? Jag undrar fortfarand vad mappers och övervakare är för något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 17 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 mappers är såna som håller på med mapping verktyget osv typ skapa banor placera ut tiles så att man får banor osv. övervakare är dom som har näst sämsta acces ranken. dom har acces rank 1 och ser til att t.ex ingen blockar ingången till en affär eller att nån bråkar samt svär åt andra. personila påhopp osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Nintendo har copyright på "the legend of zelda" , och när ni anställer personal, den kan ju hacka det om den är tex GM och banna er Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
miniman Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 jag kan vara en mappare eller en title eller vad det hetter gubbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 17 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 jag kan vara en mappare eller en title eller vad det hetter gubbe title? vad menar du med title? kan fundera på mappers grejen. men sänd ett mail istället till [email protected] om ni vill va med. det blir enklare då att hålla ordning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Men gör ni ett spel med zelda gubbarna, blir det sen känt och nintendo får reda på det , så kan ni ... ja... bli stämda . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 17 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Men gör ni ett spel med zelda gubbarna, blir det sen känt och nintendo får reda på det , så kan ni ... ja... bli stämda . mmm jag vet att vi kan bli stämda om dom känner för det. Dom får i så fall ett Dilemma. allt som har med zelda att göra kan fungera som reklam för nintendo ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 nja, ni snor ju deras grejer och ideer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 17 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 grejer. men ideer kan jag faktiskt inte sno. du får nog formulera ideer. för jag ska ha egen zelda story,handling osv så mina ideer är inte nintendos ideer? eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoX Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Jag tror att Nintendo inte bryr sig om ni skapar ett litet spel bara för skojs skull men skulle ni sälja det till andra så kan ni bli stämda om ni har otur :( Om dom skulle stämma varenda som härmar (inte kopierar) så skulle de inte ha tid att göra nya spel (de finns säkert 100-tal som gör zelda liknande spel i t.ex. Game Maker som de sedan spelar på deras egna dator). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Destiny Skrivet 17 April 2006 Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 (redigerat) REDIGERAT AV MR_FUSK Redigerat 17 April 2006 av Mr_fusk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 17 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2006 Jag tror att Nintendo inte bryr sig om ni skapar ett litet spel bara för skojs skull men skulle ni sälja det till andra så kan ni bli stämda om ni har otur :( Om dom skulle stämma varenda som härmar (inte kopierar) så skulle de inte ha tid att göra nya spel (de finns säkert 100-tal som gör zelda liknande spel i t.ex. Game Maker som de sedan spelar på deras egna dator). YES! äntligen nån som fattar. asså han har rätt. eller tror ni andra att jag ska sälja spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.