Hoppa till innehåll

Särskrivning!


Gäst newnameguy

Rekommendera inlägg

Gäst newnameguy

Nu tänkte jag för mig själv. Det var länge sedan man lekte en lek på fuska.se.

Här ska lekas, vi ska köra "särskrivning". för alla som inte vet hur det går till, jag visar.

 

Exempel

 

Potatisen: Det var en gång en nalle som var ute och gick, plötsligt kom det en vampy och bet nallen. Nallen blev ond och slog ihjäl vampyren, sedan gick han hem och åt sin frukost som bestod utav: Ruttna äpplen, Vampyrens inälvor, 3 Bajskorvar och Georges

Bush ögon. När nalle hadde ätit färdigt så tog han fram en banan och kastade den på sin hund, den blev sur och sprang hem till Bush och käkade upp hans öron :P

 

Salzalada: Bush sprang så fort han kunde, utan att se. Och utan att höra.......

 

Och så vidare

 

GLÖMM INTE: Man MÅSTE skriva minst 5 rader med text! Annars låser dom tråden!

 

Kör igång...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 120
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okey. Så man ska alltså bara skriva en vanlig berättelse med minst 5 rader varje inlägg? Du har döpt tråden till särskrivningsleken så att jag blev lite förrvirrad...

 

Allting började i den mörka, gåtfulla skogen nedanför toxicbergen. Skogen var tyst året om och det hördes nästan aldrig några ljud i skogen. Men en dag så resten en äventyrsresande förbi skogen. Han blev nyfiken på skogen. Han tog fram sitt bagage. Han hade bland annat djur och naturböcker. Han tog fram sitt nya förstorningsglas som han hade köpt innan han åkte i väg till...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Disneyland :D Dom åkte karuseller och lekte hela dagarna,

men när dom skulle hem så dog Martin och alla åkte till legoland för att fira.

Där träffade dom en homo som heter Jens, Jens ville åka till bulgarien.

Så alla gjorde det :P Dom hatade Jens, fast han visste inte om det.

På natten tog dom livet av han och åkte till sverige :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen efter off-topic historien var det då dags och berätta vad som hände i den gårfulla, ensamma och tysta skogen nedanför toxicbergen. Det hela började när den äventyrsresande reste på medelhavet på 1700 talet och letade efter nya öar och upptäkter. Han hette James Cook. Han råkade efter en storm flyta in på en ö, hans båt hade krossats av den tuffa stormen. Han såg en lite strandremsa på stranden. Han blev liten nyfiken på vad det var för ö. Han tänkte högt, ja det här verkar vara en öde ö. Han gick in i skogen tog upp sitt bagage. Han tog då fram sitt förstoringsglas för att...

Redigerat av Presentation
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sedan leta reda på en en nyckelpiga som han kunde smälta till döds med sitt magiska förstoringsglass. Efter det så tog han den nersmältna nyckelpigan för att sedan upptäcka att hans barn thorleif stod och såg allt hända. Thorlief var tämligen förtjust i nyckelpigor och det visste han. Han såg hur thorliefs ögon började bli fuktiga och sa genast "ehh..jo vill du åka någonstans ? vartsomhelst!"

Pojken svarade " gärna till erialbergen " mannen sa "eh..a okej såklart my son" men han tänkte innuti "nej varför just dit ? där finns ju..

Redigerat av outside enemy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de ökända krabborna. Vid det berget bor dem enda krabborna i världen som är dödliga. Dom sprutar in gift i kroppen och man dör inom några minuter. Dock så var dem inga snabba jagare utan dem smällde in i miljön. Om jag är på min vakt så borde det inte vara någon vara tänkte James. Kom så går vi sa James till sin son. Dem gick längs en stig som ledde till bergen och solen var uppe. På vägen frågade thorleif varför dödade du nyckelpigan? Jo min son...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...för att nyckelpigan var en bomb som skulle spränga upp världen om jag inte

dödade den. Hans son började gråta utan någon egentlig anledning så James

tog ett plan från platsen där de var till en annan plats, nämnligen Hawaii, för

att pigga upp honom. När detta inte gav resultat blev James fundersam och började

läsa några konstiga skyltar där det stod:...

 

Kul grej, du kringår regeln.

Redigerat av kola king
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

James tänkte för sig själv, det var ett roligt äventyr. Rädda världen gör man inte varje dag, synd att bomben såg ut som en nyckelpiga. Då kom han på vad han skulle säga till sin son. Men du, du vet väl att det inte var någon riktig nyckelpiga som jag dödade?

- Vad menar du?

- Jo det var en liten robot som hade förklädnad för att passa in i naturen.

- Vilken tur jag som trodde nyckelpigor var elaka.

- Nejdå min son.

 

Kom så går vi och...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Ja, då kringgår vi ditt inlägg alago, och lever lyckliga i alla sina dagar.

Nemen, det var ju inte slut än :P

-kom pappa, vi gå och fiskar!

-Ja! det gör vi min son

sedan gick de och fiskade. en timme senare gick de utan fisk hem.

när de kom fram till dörren så dom att det hänge en lapp på den, det stod:

Jag drar hemifrån föralltid! ni fick ingen fisk! ni svek mig, jag älskar er inte!

Mycket vänliga hälsningar Mamma

 

P.s. glömm inte att det finns middag i frysen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej!

 

- Jag som trodde allt var lyckligt och bra sa James till sin son. Och så händer något sådant här.

- Då säger Thorleif att han inte ska vara ledsen du har ju mig.

- Ja det är klart men jag kommer att sakna mamma, förlåt om jag låter som ett barn men jag älskar henne.

- Men pappa hon kanske ångrar sig och kommer tillbaka. Hon kanske inte tänkte igenom det här ordentligt.

- Jaja vi får hoppas på det bästa sa James.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...