CeZ Skrivet 25 April 2006 Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 Hejsan! Jag har fått min pappas gamla dator upp till mitt rum då han har skaffat en ny. När jag försöker öppna BIOS i maskinen står det enter password. Jag har frågat min pappa om han kan lösenordet men han säger att han inte ens kommer ihåg att han lagt in nåt lösenord. Då är frågan hur kan jag få veta reda på lösenordet? Jag vet inte om det är nåt standard lösenord eller så men jag måste ha hjälp!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst data-typen Skrivet 25 April 2006 Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 öppna datorn ta ut batteriet från moderkortet och vänta 5-10 minuter och sätt tillbaks då borde för BIOS återställas om det inte funkar kan du flytta en jumper på moderkortet http://www.mundopc.net/cursos/bios/images/cmosjp.jpg och hålla den där i 5-10 minuter. om det inte heller funkar kan du söka på google efter standard lösenordet om du vet vilken BIOS du har Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 25 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 Glömde att säga att datorn är bärbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 25 April 2006 Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 bios på märkesdatorer så som Dell och HP osv är låsta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 25 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 (redigerat) Va, vad menar du med låsta? Jag har gått in på BIOS över 15 ggr. på min Dell ju :lol: Men det är min andra dator som jag måste komma in på BIOS på. Redigerat 25 April 2006 av Cooliz Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 25 April 2006 Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 Ja jag säger vad jag menar biosen är låsta eller du kan inte mixtra med dom typ klocka ram minnena och processor. in i bios kommer du men du kan typ inte flasha minnena och klocka processorn eftersom dells moderkort är låsta och kräver en kod för att kunna låsas upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 25 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 Det är inte det jag vill göra heller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Tour Skrivet 25 April 2006 Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 naej men att du får reda på lösenordet kan vi ju inte hjälpa dig med eftersom det säkert är ett specifikt kod på asså att koden är unik. Du kan ju bytta ut bios mot ett nytt bios. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 25 April 2006 Rapport Dela Skrivet 25 April 2006 ta reda på vad du har för märke på ditt BIOS, det kan vara t.ex. Award eller Phoenix. använd sedan allvetaren google och sök på BIOS masterpasswords. du bör få några träffar med lösenord som kan funka, här nedan är en som jag hittade; http://jumperz.de/english/bios/biospw.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 26 April 2006 Rapport Dela Skrivet 26 April 2006 Jag ska prova ctbios15. Hoppas att det fungerar. Jag har samma problem, och det är inte löst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.