DarkBlack_Angel Skrivet 26 April 2006 Rapport Dela Skrivet 26 April 2006 (redigerat) Hej, här ska ni berätta vilken skola ni går i, lite information och gärna en länk till webbsidan. Vet ej om det finns någon sådan tråd. Inga mes-svar, gärna långa och härliga. <_< Jag går i Eurocampus, svenska skolan på Mallorca. Skolan är egentligen ett litet slott. Vi har ungefär 25 elever från Förskolan till 9:an, och ungefär 20 barn på dagiset. Skolgården är rätt liten, fotbollsplan, pingisbord , lekställning, palmer och en basketplan. Jag själv går snart i 7:an, men nu går jag i 6:an, sista året i mellanstadiet. Vi har spanska(varje dag), engelska(eget arbete), svenska(eget arbete), hemkunskap(tisdag+torsdag), S.O(Eget arbete+fredagar), N.O(fredagar), Idrott (onsdag+fredag, varje onsdag åker vi till en sportanläggning och simmar, badminton, fotboll, basket mm) Det vi gör mest är Eget arbete, då man har kommit för långt får man sitta vid datorn och göra vad som helst. Tider : Klockan 9 - klockan 4. Tre raster, 120 minuter rast totalt. Levande verkstad halv 3 till klockan 4(tills vi slutar): Mellanmål för klass Förskolan till 9:an, oftast fruktsallad/yoghurt. Sedan får man göra vad man vill, jobba, rita, spela (vanligt spel), vara inne på datorn och vara ute på skolgården. Detta är länken till webbsidan : http://www.svenskaskolanmallorca.com/ Redigerat 26 April 2006 av DarkBlack_Angel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Muuu Skrivet 26 April 2006 Rapport Dela Skrivet 26 April 2006 har du bott på malorca ghela livet eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 26 April 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 April 2006 (redigerat) Nä... 7 år bara. Snälla, back to topic. Redigerat 26 April 2006 av DarkBlack_Angel Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 26 April 2006 Rapport Dela Skrivet 26 April 2006 Jag går i en så pass liten skola så jag säger inte vilken skola jag går i. Jag tycker det känns lite osamart... Går i sjätte årskursen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 Går i sexan, ska börja sjuan nästa termin. Skolan är mycket liten, men den duger iaf. http://www.ulricehamn.se/asunden/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 så du bor där å är inne på forumet i mallorca? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 nej, han är inne på forumet i Kina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 Åh vad nice med mallorca Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dretskit Skrivet 27 April 2006 Rapport Dela Skrivet 27 April 2006 Det skulle ju inte vara helt fel att gå i skola på Mallorca. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
alex_0987 Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Det skulle ju inte vara helt fel att gå i skola på Mallorca. jag går i rönninge skola Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 Hultsfreds gymnasium Den kända skolan i Hultsfred. Alla vet ju var Hultsfred ligger... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xeller Skrivet 28 April 2006 Rapport Dela Skrivet 28 April 2006 7 i eslöv ,ekenäs Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.