Hoppa till innehåll

Datorn Blir Het

Gäst data-typen

Rekommendera inlägg

Gäst data-typen
Skrivet

helt plötsligt blev datorn jätte seg, sedan började musen röra sej skatare tills datorn stannade och stängde av sig. jag kände på datorn och den var jätthet! jag laddade ner speedfan och såg att temperaturen var omkring 65C men jag kunde inte kontrollera några fläktar rutan där det stod fans: var tom. hur ska ja göra så att jag kan kontrollera fläktarna själv med nåt program eller nåt? min dator är en bärbar Acer TravelMate 2000

Gäst undeadmaster
Skrivet

Du kanske måste köpa en sån där f*n controller eller vad det heter.

det måste du nog göra!
  • 2 veckor senare...
Skrivet

Ja det besta är npg att köpa någon ny fläkt som är riktigt bra. Köp inte en ny och släng den gammla. Köp en ny och ha alla i sammtidigt...

Skrivet

Jag är ingen datorspeciallist, men du kan börja med att öppna datorn och ta bort allt damm. Testa sedan olika grejer som att ställa sånna här stora fläktar bredvid datorn ;)

Nej, men kollat fläktarna? Kan vara fel på dom i så fall.

Skrivet

Skaffa gjärna ESD skydd innan du rotar i datorn. Jag skulle behöva det, men är ändå och rotar i datorn. Inte för att jag tror att det ofta händer att något går sönder av enstöt. Men man kan inte vara nog försiktig...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...