Hoppa till innehåll

Gratis Träning


ELF
 Dela

Rekommendera inlägg

Vi som är i gymnasieåldern där jag går får träna gratis på t.ex. gymmet.

Jag kommer inte ihåg vad dom heter som har fixat det, men det är något med Ung. Det är något ungdomsparti eller vad man ska säga. Man måste skaffa kort som ala andra, men man får ju det gratis. Det är ju vissa regler som man måste följa, man kan få bettala om man inte kommer då man har beställt tid för något speciellt. För då har man ju bara taagit upp plats för andra som kunde ha bettalat.

 

Jag tycker att detta är jätte bra. Jag har inte skaffat något kort än, men ska göra det och börja träna lite.

Finns detta där ni bor?

Om inte, Skulle ni vilja det?

Vad tror ni om detta, är det bra?

Allt fler har ju börjat gå och träna/ simma nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ENGULBanaaAaAaN

Finns detta där ni bor? Nej.

Om inte, Skulle ni vilja det? Ser inget dåligt med det.

Vad tror ni om detta, är det bra? Samma som ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

Finns detta där ni bor? - Nepp. Bara dyra gym.

Om inte, Skulle ni vilja det? - Ja du. Det vore GreaT

Vad tror ni om detta, är det bra? - Det är väl bra för oss ungdomar, men jag antar att komunalskatten (stavning) i din kommun är ganska hög.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns detta där ni bor? Nej, inte vad jag vet.

Om inte, Skulle ni vilja det? Ja, det skulle väl vara bra men jag betalar gärna.

Vad tror ni om detta, är det bra? Det är väl bra att ungdomar får träna upp sig och bygga upp sitt skelett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle gärna se att de gjorde det på IKSU. De har inget nu vill säga. Och det vore ju bra.

 

Inget?

Rent skitsnack säger jag om det!

IKSU ger gratis kort till personer på vissa arbeten & studentrabatt.

Dessutom är det 16-årsgräns på styrketräningsavdelningen så du släpps ändå inte in. =)

 

Det finns även billiga eller rent av gratis träningsanläggningar, du kanske har en i ditt bostadsområde?

Dessa kanske inte har alla nya maskiner, men allvarligt talat tycker jag att vissa maskiner är överskattade.

 

Impulze^:

Det är inte bra att styrketräna när man bara är 13-14 år.

Redigerat av # 21
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi har precis som Quaked_Ess skrev. Gymmet ägs av sporthallen som vi har idrotten i och vi får träna gratis på lektionerna. Då är det ingen åldersgräns vad jag vet. Men om man ska träna på fritid så är det åldersgräns (16år) och man måste ju skaffa (gratis kort) om man går i skolan där.

Jag vet inte hur det ligger till med kommunalskatten, om den är hög eller normal.

Och gymmet är inte så värst stort och det är inte heller litet. Om man räknar på hur många det får plats utan att det blir för trångt så är det ca 13 pers och då är det några lediga träningsredskap kvar. Det ska ju finnas plats att andas på med, allt ska inte vara upptaget.

Detta vore GrEaT om fler kommuner skaffade detta. För om man tränar rätt muskler så får man bra hållning i rygg och övrig kropp som behövs för att man ska orka stå och lyfta saker utan att skada sig. Extra bra för oss som ofta sitter vid datorn och tinar bort :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...