Hoppa till innehåll

Ska Jag Köpa World Of Warcraft


Gäst draghonn
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst draghonn

hej!

jag undrar om det är värt att köpa world of warcraft??

 

snälla kan ni svara på min fråga=)

så att jag vet det :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, du vet inte vad du ger dig in på.

Du blir beroende och dålig i skolan + plånboken består endast av kvitton ifrån gamecards

 

Haha, dålig i skolan? Tja.. Det är väl upp till var och en <_< Sköter man sig kan man både klara sig i skolan och spela (som jag då). Sen kan man väl säga att jag är "beronde" av det... Kanske ända minuset med WoW, hehe...

 

Jo dyrt hit och dyrt dit.. Beror väl på om man betalar med egna pengar. Själv betalar jag inte ett öra :rolleyes: Det sköter föreldrarna, istället hjälper jag till hemma och sköter mig i skolan. So no problemo för mig :D

 

Men det är upp till var och en och om jag ska besvara din fråga Draghonn så jag det är värt varenda öre :kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skolan klarar man av även om man spelar WoW... Men sen beror det på om man har tilräckligt med pengar till gamecard...

 

Men tycker du at du kan peja 250:- varanan månad så köp det det e ruggit skoj... och det med att bli beroende e individuelt (jag e inte beroende,varför jag vet det e för alla mina polare som spelar wow undrar om jag värkligen spelar när jag e så sällan inne) men har man en liten spel jävel i sig så kan det bli farligt...

 

Köp det om du har råd och inte tror du komer bli helt insnöad på det :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp ett spel och ett GameCard iallafall. Efter 90 dagar kan du alltid sluta.

Jag är inne på mina första 90 dagar nu och det jävligt roligt. Även om jag inte har spelat så jättemkt, så är jag fast varje helg. Försöker spela endast på kvällarna, (19.00-23.00) typ. Nu är det så fint väder oxå, så jag har ingen lust att sitta inne direkt efter skolan.

 

Ge det en chans iallafall, 90 dagars dåligt skolarbete kan du jobba upp. Och verkligen när du är 12 år gammal.

 

Och ang. om det är dyrt eller inte så vet jag faktiskt inte. Eftersom jag inte har köpt mer än ett GameCard så... Men börja inte spela så att du har 0 kronor när du köpt det. Jag hade ganska mkt pengar när jag köpte, så jag kan köpa mkt annat. Men den dagen då hela din månadspeng läggs undan till WoW så vetifan.. =)

 

Köp, och sen sluta om du inte vill spela mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Deviant

En kompis till mig är helt insatt i det. Hans farsa får nästan varje kväll dra bort kabeln till routern så att inte anslutningen fungerar, det ska man inte behöva göra för att få sin son att sluta spela.

 

Det är upp till var och en, men man blir väldigt lätt beroende av det så jag rekommenderar att du inte köper det. Fick höra att det var någon 16-åring som hade tagit självmord för att hans föräldrar hade förbjudit honom att spela.

 

Det är både dyrt och man blir lätt inne i det, men visst, alla människor är olika ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp inte WOW! Man blir beroende precis som outside enemy sa. Och + man förlorar skit mycket pengar.

 

du förlorar ju itne pengar...

 

men jag tycker inte att det är värt, man blir beroende och spelar mycket.. fast det är kanske ett bra spel men... det är nog jobbigt att vara beroende.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan sabba din skolgång om du börjar med end-game instances... Jag gjorde det, raidade MC / BWL / AQ / ZG VARJE kväll. Och tiderna var 18.00 tills max 02.00..

Jag slöt bara då, det tog upp för s*tans mycket av mitt liv. Sen så började jag spela på alts istället..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...