henrikb2 Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 (redigerat) Jag har telia adsl 2 mb när jag ringde telia och frågade om man kan få 8 mb sa de att jag bodde för långt bort. Jag bor 3.7 km får stationen. Hur långt måste man bo får statione för att kunna få 8 mb? Redigerat 14 Maj 2006 av henrikb2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 Beror på ju precis på vart du bor, om dom dragit fiber och sånt. Omöjligt för oss att veta, men supporten på telia lär ha rätt - då kanske du inte kan få det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 Man borde vara gnska nära, vi har ungefär 500 m till våran mast, men ändå får vi ingen jättebra signal. Känns som om man måste bo bredvid för att få ut maximalt av sitt bredband. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 jag själv bor typ 7km från stationen, lr kanske mer (?), och får upp till 24mb/s. (8-24)... normala för mej e la typ 13 lr nåt sånt. men jag har bredbandsbolaget med, kanske e nån skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ENGULBanaaAaAaN Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 Det är nog Telia som vet bäst. Ring/skicka mail och fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
henrikb2 Skrivet 10 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 jag själv bor typ 7km från stationen, lr kanske mer (?), och får upp till 24mb/s. (8-24)... normala för mej e la typ 13 lr nåt sånt. men jag har bredbandsbolaget med, kanske e nån skillnad. när jag gick in på bredbandsbolaget och kollade så sa det ut till 10 mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake_16 Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 Jag har telia och bor kanske 10 km från stationen och får 24 mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sfvxzcds Skrivet 10 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2006 Det beror helt enkelt vart man bor och vilket Internet bolag man har. Det finns ju mellan 0.5 Mb och 100 Mb om inte mer. Telia brukar ju aldrig ge så hög bandbredd som de lovar en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkBlack_Angel Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Förmodligen kan du inte få det. Såvida om du inte flyttar närmare masten. Jag har ingen koll på mitt adsl, det ända jag vet är att det går 5-10kb sekunden. Uselt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 11 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2006 Skaffa hem TPTEST (freeware) där kan du kolla Max, medel och lägsta hastigheten du får ut av bredbandet. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst virrs Skrivet 12 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2006 Jag har Telia 8Mb.. Fast Telia är ju r'ätt värdelöst.- Fär det heter ju Upp till 8mb.. Hastiheten är rätt långsm ändå, även fast jag bor 3m från stationen :/.. den e precis utanför mitt fönster :P .. Vi får snart Fiber, 100Mb, för dem har hållt på att lägga sånt här utanför i typ nåra månader snart.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.