Hoppa till innehåll

Införskaffa Dödsstraff I Sverige?

Cyper

Tycker du att Sverige ska införskaffa dödsstraff?  

184 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Enligt va jag har sett i många sammanhang te.x på TV så döms vissa till dödsstraff o det visar sig i sista stund att de e oskyldiga, fast de dör o förrövarna går lösa. Hur bra e det <_< ? Nej längre fängelse straff vore bättre. O en lagändring så te.x pedofiler aldrig kommer ut igen. O dom som ska ha psyk-vård ska få psyk-vård. Sätt dem inte i fängelse där de kan ta livet av sig vårda dem istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 650
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Enligt va jag har sett i många sammanhang te.x på TV så döms vissa till dödsstraff o det visar sig i sista stund att de e oskyldiga, fast de dör o förrövarna går lösa. Hur bra e det <_< ? Nej längre fängelse straff vore bättre. O en lagändring så te.x pedofiler aldrig kommer ut igen. O dom som ska ha psyk-vård ska få psyk-vård. Sätt dem inte i fängelse där de kan ta livet av sig vårda dem istället.

En fråga bara, om man ska vårda pedofiler så gör man det väl för att dom ska bli friska. Så att dessa människor inte ska ha en chans att komma ut igen är ju förbannat dumt, varför ska man lägga ner pengar på vård för dom i sådant fall. Verkar ju korkat. Klart dom ska ha en chans att komma ut så fort dom har avtjänat sitt straff och inte är en fara för samhället längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom på en sak. Om t ex. en psykiskt störd människa mördar en människa och döms och ska få psykiatrisk vård och ska stanna där tills den blir frisk. Och när han släpps och gör ett mord till då ska han få kanske dödsstraff. Alltså om man har fått vård men åndå fortsätter så ska dem dömas hårdare med högre straff eller längre vård.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom på en sak. Om t ex. en psykiskt störd människa mördar en människa och döms och ska få psykiatrisk vård och ska stanna där tills den blir frisk. Och när han släpps och gör ett mord till då ska han få kanske dödsstraff. Alltså om man har fått vård men åndå fortsätter så ska dem dömas hårdare med högre straff eller längre vård.

Tycker inte vård är ett rättvist altenativ. Man kan inte ge dem mindre straff för det. Som ni ofta säger; alla människor är lika värda. Ska dem inte få samma straff då? Mord är mord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag tycker inte heller det egentligen. Egentligen så vill jag inte ha sån vård. Man kan ju f*n spela koko bara sen får man vård och sen släpps man direkt. När sånna som säger att dem höre en "inre röst" det är bara sk*t ju. Dem ska få dödsstraff. OM dem nu är inre röster så får dem lyssna på dem i graven.

EDIT: När jag menar vård så menar jag inte 2år sen är du fri. Utan låååååååååång vård ;)

Redigerat av 123spill
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@123spill, för mycket tv för dig ser jag. Det där med att folk säger att dom hör inre röster, visst bullshit i början men dom testar sånt förstår du väl?. Det finns nått som heter psykologer sen finns det experter inom psykologi som kan ta reda på detta. Hur? säg det fråga dom vet jag. Dessutom tänk ifall din mamma var din inre röst, och hon tjata o tjata o tjata på en grej som du måste göra annars slutar hon aldrig och då håller på att bli galen. Skulle inte du ha gjort den grejen då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@123spill, för mycket tv för dig ser jag. Det där med att folk säger att dom hör inre röster, visst bullshit i början men dom testar sånt förstår du väl?. Det finns nått som heter psykologer sen finns det experter inom psykologi som kan ta reda på detta. Hur? säg det fråga dom vet jag. Dessutom tänk ifall din mamma var din inre röst, och hon tjata o tjata o tjata på en grej som du måste göra annars slutar hon aldrig och då håller på att bli galen. Skulle inte du ha gjort den grejen då?

Jo, men det är inte friska människor som hör inre röster. Och om dem nu hör en inre röst om att kanske slå ihjäl en människa så är dem en fara för människan. Då ska det bara sluta på ett sätt för dem (X_X)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...