Hoppa till innehåll

Hjälp Med Att Spara I .exe


Rekommendera inlägg

Tjo! Här kommer eliten!

 

Jag började intressera mig i programering då jag fick Microsoft visual studio 8 för ett par dagar sen. Har ansträngt mig och kan de flesta grunderna i C++, men nu är det så att jag inte är så haj på själv programmet.

Jag vet hur man startar programmet genom .cpp filer, men jag vill spara dem i .exe filer ;s

Hur gör jag det?

 

Här är en bild på hur det ser ut ;>

http://img105.imageshack.us/img105/4425/as9ur.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder inte visual studio när jag gör C++, jag tycker det är dåligt för det. Dock testade jag förut men jag hade också problem med att hitta det.

Jag tror det ska fungera om du högerlickar på projektnamnet och väljer publish eller tools/view(nåt) > publish.

 

Gör annars så att du gör koden i visual studio om det är lättare och kör över det till en kompilator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aldrig testat just C++ visual studio men någon VB studio körde jag för ett bra tag sedan. då var det bara att ta File > Compile eller om det var någon annan meny...

 

prova annars att där det står Debug nu, kolla om det finns compile eller buid eller pudlish eller liknande och sedan trycka på den lilla gröna saken där bredvid... bara en gissning men kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såvida du inte har några include-filer så ska det inte vara mer än exe-filen... om det inte är några runtimes men det borde det inte vara till C++.

prova att flytta hela mappen och prova om det fortfarande funkar. gör det det känns det som någon slags runtimes.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...