Boffaroffe Skrivet 14 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2006 Tjo! Här kommer eliten! Jag började intressera mig i programering då jag fick Microsoft visual studio 8 för ett par dagar sen. Har ansträngt mig och kan de flesta grunderna i C++, men nu är det så att jag inte är så haj på själv programmet. Jag vet hur man startar programmet genom .cpp filer, men jag vill spara dem i .exe filer ;s Hur gör jag det? Här är en bild på hur det ser ut ;> http://img105.imageshack.us/img105/4425/as9ur.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 15 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2006 Jag använder inte visual studio när jag gör C++, jag tycker det är dåligt för det. Dock testade jag förut men jag hade också problem med att hitta det. Jag tror det ska fungera om du högerlickar på projektnamnet och väljer publish eller tools/view(nåt) > publish. Gör annars så att du gör koden i visual studio om det är lättare och kör över det till en kompilator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 15 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2006 kompilera det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 16 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2006 aldrig testat just C++ visual studio men någon VB studio körde jag för ett bra tag sedan. då var det bara att ta File > Compile eller om det var någon annan meny... prova annars att där det står Debug nu, kolla om det finns compile eller buid eller pudlish eller liknande och sedan trycka på den lilla gröna saken där bredvid... bara en gissning men kanske... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 16 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2006 menyn build->compile gör en .exe fil, och debug-> start debugging testkör ditt program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 17 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2006 (redigerat) Ah, ok ;o Om jag nu ska flytta över detta program till min andra dator, vilka filer behöver jag ha med mig? Eftersom det inte funkar med bara .exe filen eller med filerna i hela compile mappen :S http://img221.imageshack.us/img221/1716/as5xy.jpg Redigerat 17 Maj 2006 av Ragnarök Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 18 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2006 såvida du inte har några include-filer så ska det inte vara mer än exe-filen... om det inte är några runtimes men det borde det inte vara till C++. prova att flytta hela mappen och prova om det fortfarande funkar. gör det det känns det som någon slags runtimes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 18 Maj 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2006 Det funkar med bara .exe filen på denna dator, även om jag tar bort alla andra filer. MEN när jag ska flytta över till andra datorn, med samma operativsystem etc så funkar det inte :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 18 Maj 2006 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2006 tror de du vill veta står här: http://www.cplusplus.nu/forum.asp?what=read&id=16847 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.