Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Vill passa på å tacka för hjälpen i föregående inlägg om Bobbery!

Och nu en liten fråga:

I bossen ute på ön i spökskeppet så dör jag vid varenda försök, är det någon som vet hur man bäst besegrar honom?

:P

Skrivet

Använd Bobbery,s special atack som skuter ut små bomber så ofta du kan. När bobbery dör så använd Vivian. Atackera Cortez helatiden och inte hans hjälpande vapen.

Cortez finns i 3 delar, Här är dom.

1. Han är Exakt som man möter homom, inte svårt alls.

2. Han blir som en avlång orm som hänger över en, Sikta på benhögen i slutet på hans svans.

3. Hanns huve svävar i luften med en massa vapen som atackeraar dig. Försök kontra så bra du kan specielt mot hanns krok. Atackera alltid huvet helst med Bobberys bomber. När du äntligen besegrat honom gör han som Hooktail och äter up publiken för att få fullt i liv igen.

Det är en jäkla svår boss alltså. Bra om du har massa saker som ger Hp men du måste ochså ha något som återställer FP så Bobbery kan atackera.

Hoppas du fick hjälp av mitt inläg.

Om du behöver mer hjälp eller inte förstod säg bara till. B)

Skrivet

När du kör mot del tre av bossen, när huvudet och vapnen svävar, använd Special-attacken du fick med första stjärnan som gör en jordbävning. Skadar du tillräckligt mycket lägger sig alla vapen sig ner på marken i 2-3 turns.

Skrivet

När du kör mot del tre av bossen, när huvudet och vapnen svävar, använd Special-attacken du fick med första stjärnan som gör en jordbävning. Skadar du tillräckligt mycket lägger sig alla vapen sig ner på marken i 2-3 turns.

TACK SÅ MYCKET! Jag klarade honom även utan att använda allt för mycket FP och SP! :cool:

• Skapa ny...