Hoppa till innehåll

Vm I Fotboll 2006!


Iqaros
 Dela

Rekommendera inlägg

Som rubriken lyder så närmar sig ett väldigt spännande och intressant VM.

I denna tråd ska man disskutera kring VM-2006, ange egna analyser och debattera kring olika åsikter.

 

Jag tror inte att några lag kommer att kunna stå i vägen för Brasilien om de spelar som de spelade förra VM vilket de vann.

Men Brasilien blir ibland för övermodiga och får för sig att de vinner allt och alla vilket dock inte är sant.

Det finns väldigt många lag som kan stå i vägen för Brasilien som tex England, Holland, Italien, Tyskland och Argentina vilket är de absolut största hoten mot Brasilien.

 

England har en väldigt fascinerande trupp med två av världens bästa mittfältare med krut i dojan.

Dessa spelare är såklart Steven Gerrard och Frank Lampard vilket gör att dessa spelare kan leverera bollarna till tex Wayne Rooney som kan ta djupa löpningar, springa från motståndarnas försvar och komma till avslut.

Om Brasilien ska kunna vinna över denna trupp så krävs det väldigt mycket.

 

Holland har även de en väldigt stabil trupp med snabba mittfältare som springer ut på kanterna, slår inlägg åt anfallarna och som de flesta här vet så har Holland en av de bästa avslutarna i Europa vilket är Ruud Van Nistelrooy.

En back som leder försvaret bakåt är Staam, den nästan 2 meter långa Holländren kan stoppa nästan vem som helst med sin råstyrka och tapperhet.

Så även Holland kan få Brasilien att tappa byxorna.

 

Det tredje laget som står i vägen för Brasiliens VM-guld är Italien, som oftast spelar bra i landslaget med ett antal stjärnspelare och då spelar de inte som ett stjärnlag som Real Madrid gör.

Utan Italien spelar väldigt tekniskt och defensivt, kanske inte den roligaste fotbollen men det kan fortfarande stoppa Brasilien från att ta VM-guldet.

 

Tyskland kanske inte är den bästa truppen av de lag jag nämner men när det gäller att vinna så är Tyskland bäst.

VM 2002 kom de till final men blev tyvär utslagna av Brasilien med 3-0 och det blev väldigt tungt slag för tyskarna.

Dock så ska det ske förändringar i år, när Tyskland först och främst har hemmaplan och samtidigt en väldigt bra trupp så är Tyskland det laget som jag själv tror vinner VM 2006.

Det troligtvis största hotet för Brasilien och en revanch i finalen mot Brasilien skulle passa bra.

 

Argentina spelar VM både bra och dåligt, VM 2002 kom de hyfsat långt för ett sånt starkt sydamerikanskt lag.

Argentina och Brasilien är rivaler och kommer att kämpa mot varandra in i det sista.

Efter att Argentina vann VM-kvalet i den Sydamerikanska gruppen med Brasilien som tvåa så är Brasilianarna lite "rädda" för Argentina och deras otroligt stabila lag, för att inte tala om deras samspel inom laget.

 

Nu gav jag er en liten analys om de största lagen i VM, men självklart så kan flera lag överaska lika mycket som Grekland gjorde i EM 2004 men troligtvis så blir det dessa lag som kommer att göra upp i kampen om VM-titeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Argentina spelar VM både bra och dåligt, VM 2002 kom de hyfsat långt för ett sånt starkt sydamerikanskt lag.

 

 

Dom gick väl inte vidare från gruppen ens?

 

England, Italien, Nederländerna inget av dessa lag kommer lyckas alls möjligtvis Nederländerna. Engelsmännen överskattar alltid sig själva samma med italien och spanien, Nederländerna går av tradition aldrig bra i mästerskap och det håller nog i sig. Vi svenskar är så matade med engelsk fotboll av media så vi tror dom är så bra.

 

Nederländerna dumpar en av sina bästa forwards helt oförstående för mig och hans ersättare fick inte ens plats i VM truppen :huh:

 

Tyskland är alltid bra i mästerskap nästan.

 

Uppdaterar senare måste dra.

Redigerat av Larath
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Brasilien : Tar hem hela skiten, dom har en teknisk & offensivt lag med enormt många stjärnor som höjt sig från talanger till rutinerade proffs.

Defensivet är också rätt stabilt med många duktiga brassar, men offensivet är styrkan.

Adriano borde varit med i start-elvan, han är mycket bättre än Ronaldo.

 

Holland : Ett j*vla skitlag som kan inte etablera sig i stora mästerskap.

Glöm Holland säger jag.

 

England : Har kraft att nå ända fram, synd att Rooney är skadad och kanske missar hela VM om det inte sker ett mirakel.

Håller med dig till fullgodo, Steven Gerrard & Frank Lampard kommer vara kungarna på mittfältet.

Men målvakten är ett stort frågetecken... det kan rubba balansen.

Med Ashley Cole i defensivet.... då är det omöjligt att göra mål.

 

Italien : Har inga möjligheter att göra mål, inga duktiga offensiva spelare.

Bara hårda italienska backar som Cannavaro, Nesta med mera.

Kan knappast klå Sverige som vi fick bevis på förra EM.

 

Spanien : Ett bra lag, men har aldrig kommit längre än till kvartsfinal i stora mästerskap.

Därför anser jag Spanien som uteslutet!

 

Sverige : Zlatan blir jokern, har många äss i fickan som han kan ha nytta av.

Men guld blir det inte.

 

Argentina : Chanslösa!

 

Ukraina eller Kroatien kommer som en oväntad finalist/semifinalist mot Brasilien, men förlorar.

 

Ett väldigt skojigt VM blir det, har väntat länge på detta...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Holland har ett riktigt bra lag och var bra 2004 i EM. Men det blir svårt utan "pittbullen" (Edgar Davids) som inte ska vara med.

 

England... Nej. Dom går inte långt. Väldigt överskattade enligt mig. Har bara vunnit VM en gång, men är väldigt kaxiga för det ändå. Håller ändå med att Lampard är en av världens bästa spelare.

 

Spanien lyckas aldrig i VM/EM det är ju konstigt kan man tycka eftersom dom har en av världens bästa ligor. Men nästan alla stjärnor i La Liga kommer från andra länder, med vissa undantag självklart.

 

Argentina gick inte vidare från gruppen 2002. Har väl gått rätt bra i kvalet för dom? Tror dom blir farliga i år.

 

Själv tror jag Brasilien tar det. Lite tråkigt kanske eftersom alla tror det, men det är inte bara alla stjärnor utan dom funkar med spelet ihop också.

Redigerat av The_Dark_Yoda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

England överskattade? Tillåt mig att skratta.

Snarare en av världens mest mäktigaste fotbolls-nationer, det ordet passar in bättre.

Mitt citat om England :

 

The one and the only,

Cant describe with feelings...

Or smilies...

England!!!

Redigerat av FuzioN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Eh, för att England är bland de bästa länderna på fotboll?

England kom till kvarten förra EM, förlorade mot Portugal i en väldigt spännande match.

Kommer inte ihåg vilken plats de kom på under VM 2002...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som rubriken lyder så närmar sig ett väldigt spännande och intressant VM.

I denna tråd ska man disskutera kring VM-2006, ange egna analyser och debattera kring olika åsikter.

 

Jag tror inte att några lag kommer att kunna stå i vägen för Brasilien om de spelar som de spelade förra VM vilket de vann.

Men Brasilien blir ibland för övermodiga och får för sig att de vinner allt och alla vilket dock inte är sant.

Det finns väldigt många lag som kan stå i vägen för Brasilien som tex England, Holland, Italien, Tyskland och Argentina vilket är de absolut största hoten mot Brasilien.

 

England har en väldigt fascinerande trupp med två av världens bästa mittfältare med krut i dojan.

Dessa spelare är såklart Steven Gerrard och Frank Lampard vilket gör att dessa spelare kan leverera bollarna till tex Wayne Rooney som kan ta djupa löpningar, springa från motståndarnas försvar och komma till avslut.

Om Brasilien ska kunna vinna över denna trupp så krävs det väldigt mycket.

 

Holland har även de en väldigt stabil trupp med snabba mittfältare som springer ut på kanterna, slår inlägg åt anfallarna och som de flesta här vet så har Holland en av de bästa avslutarna i Europa vilket är Ruud Van Nistelrooy.

En back som leder försvaret bakåt är Staam, den nästan 2 meter långa Holländren kan stoppa nästan vem som helst med sin råstyrka och tapperhet.

Så även Holland kan få Brasilien att tappa byxorna.

 

Det tredje laget som står i vägen för Brasiliens VM-guld är Italien, som oftast spelar bra i landslaget med ett antal stjärnspelare och då spelar de inte som ett stjärnlag som Real Madrid gör.

Utan Italien spelar väldigt tekniskt och defensivt, kanske inte den roligaste fotbollen men det kan fortfarande stoppa Brasilien från att ta VM-guldet.

 

Tyskland kanske inte är den bästa truppen av de lag jag nämner men när det gäller att vinna så är Tyskland bäst.

VM 2002 kom de till final men blev tyvär utslagna av Brasilien med 3-0 och det blev väldigt tungt slag för tyskarna.

Dock så ska det ske förändringar i år, när Tyskland först och främst har hemmaplan och samtidigt en väldigt bra trupp så är Tyskland det laget som jag själv tror vinner VM 2006.

Det troligtvis största hotet för Brasilien och en revanch i finalen mot Brasilien skulle passa bra.

 

Argentina spelar VM både bra och dåligt, VM 2002 kom de hyfsat långt för ett sånt starkt sydamerikanskt lag.

Argentina och Brasilien är rivaler och kommer att kämpa mot varandra in i det sista.

Efter att Argentina vann VM-kvalet i den Sydamerikanska gruppen med Brasilien som tvåa så är Brasilianarna lite "rädda" för Argentina och deras otroligt stabila lag, för att inte tala om deras samspel inom laget.

 

Nu gav jag er en liten analys om de största lagen i VM, men självklart så kan flera lag överaska lika mycket som Grekland gjorde i EM 2004 men troligtvis så blir det dessa lag som kommer att göra upp i kampen om VM-titeln.

 

Italien? :huh: Tror inte de har någon chans.

 

Jag tror och hoppas det går bra för Portugal, Tyskland och Tjeckien.

 

England och Sverige hoppas jag torskar stort!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Radicus

Portugal har också väldigt stor chans, stjärnor som Deco, Puyol & Ronaldo.

 

Tjeckien har utvecklats sedan EM, hela laget Tjeckien bygger på Nedved.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...