Pulpen Skrivet 31 Maj 2006 Rapport Skrivet 31 Maj 2006 Nejdå! :P Det gäller bara att kunna ha ett mål. Citera
Red_fox2 Skrivet 31 Maj 2006 Rapport Skrivet 31 Maj 2006 Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare. Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då. Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln) Citera
Gäst Sandkaka Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Skrivet 1 Juni 2006 Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare. Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då. Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln) Puch Dakota! That´s kinda ReTro! ;-PDen är ju nostalgi så den är ju inte helt billig heller ju. Citera
Xade Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Skrivet 1 Juni 2006 Jag har en av sveriges snyggaste Yamaha Aerox hemma, ska sälja till min bror ;) Citera
firedept1 Skrivet 1 Juni 2006 Författare Rapport Skrivet 1 Juni 2006 skicka gärna in bilder på era mopeder Citera
Simpsons Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Skrivet 1 Juni 2006 Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare. Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då. Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln) Jag har också en puch dakota, det är kul och ta ut han på lite cruising ibland :kung: Citera
Red_fox2 Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Skrivet 1 Juni 2006 Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare. Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då. Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln) Man ska juh inte precis köpa en dakota som är i helt orginalskick,då stämmer det att dom kan vara dyra.Men köper man ett lite halvtaskigt ex. så kan man få det billigt.Man ska bara kolla så motorn funkar och att ramen inte har rostat sönder och kolla efter bucklor m.m...resten är lätt som en plätt att fixa Har man engång kört en puch så är det ett minne för livet :D Citera
Gäst Sandkaka Skrivet 1 Juni 2006 Rapport Skrivet 1 Juni 2006 Synd att man är dålig på att mecka ;o Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.