Hoppa till innehåll

Moped


firedept1

Rekommendera inlägg

  • Svar 73
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare.

Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då.

 

Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Sandkaka

Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare.

Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då.

 

Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln)

 

Puch Dakota! That´s kinda ReTro! ;-P

Den är ju nostalgi så den är ju inte helt billig heller ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare.

Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då.

 

Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln)

 

Jag har också en puch dakota, det är kul och ta ut han på lite cruising ibland :kung:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag får ge ett tipps till alla moped älskare.

Köp en lite äldre moped,för det första så är dom mkt billiga och för det andra så lär man sig enormt mycket när man får skruva lite då och då.

 

Själv körde jag på en puch dakota och om det inte varit för att jag hade haft den så skulle jag aldrig ha lärt mig något om motorer,och nu så ligger jag på överkurs vad gäller high performance.Nu förtiden brukar jag bara ta som hobby och räkna ut portningstider för att se hur man ska porta för bäst effekt/varvtal och sedan bygger jag hög effektpipor till cylindern(ger mkt mer än dom s.k effektpiporna i handeln)

 

Man ska juh inte precis köpa en dakota som är i helt orginalskick,då stämmer det att dom kan vara dyra.Men köper man ett lite halvtaskigt ex. så kan man få det billigt.Man ska bara kolla så motorn funkar och att ramen inte har rostat sönder och kolla efter bucklor m.m...resten är lätt som en plätt att fixa

 

Har man engång kört en puch så är det ett minne för livet :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...