Hoppa till innehåll

Äntligen Har Vm Börjat


Siyuro
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Argentina tar hem VM iår.. Dom spelar underbart.

Dom löper 90 minuter av matchen, skapar ytor åt varandra hela tiden. Dom löper, även när dom vet att dom absolut inte kommer få bollen.. Bara för att skapa ett bättre läge för den som kommer få bollen.

Varför spelar inte Sverige likadant? Nej vi står och väntar på boll. Sveriges största svaghet just nu eligt mig är alltså löpandet.. Inte just djuplöpningar, men att löpa hela tiden för att skapa ytor.

Sverige samlas i en klunga strax utanför motståndarnas mål, och står kvar där utan att röra på sig.. :/

 

Men Argentina lirar jävligt bra. Säger bara Crespo, Riquelme och Sorin. :wub: Framförallt Riquelme.. Han är ett geni, lätt VM's bästa läsare av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Italien är enligt mig det starkaste laget i VM hittills, dock så har det bara spelats en omgång och det går egentligen inte att avgöra, men en överblick har man i alla fall fått.

Spanien spelade otroligt bra mot Ukraina då de utklassade Stjevchenko och co med hela 4-0 vilket är det största resultatet något lag vunnit med i VM hittills.

De största konkurrenterna till Italien är Brasilien, Argentina, Tyskland, Holland och möjligtvis Spanien.

 

Föresten, var det någon som såg Tyskland - Polen? Ett väldigt oväntat mål av tyskarna som även tar de till åttondelsfinal.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Polen bjöd på ganska bra motstånd mot Tyskland tycker jag och det var synd att de inte kunde få med sig ett poäng iallafall. Spanien var ochså ganska överlägsna mot Ukraina fast deras två första mål var ju bara typ dåligt av det Ukrainska försvaret. Man såg i början av andra halvlek att Ukraina var på gång men så helt plötsligt kom Torres(tror jag) fri och blev nerdragen och de fick straff och spelaren i Ukraina blev utvisad. Man undra ju hur matchbilden hade sett ut i andra halvlek om inte det hade hänt

Redigerat av Corpsegrinder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Tysland Vs. Polen. Den matchen visas ju i i dag på eftermiddagen. I kväll gäller det för Sverige. Parugay möter Sverige. England möter Trinidad.

 

Den visades klockan 21:00.

 

Jag tycker Tyskland-Polen var helt orättvist. På bara tillägsminuten så släpper dem in ett mål. Polen borde bara ha hålla bästa försvar eftersom dem var så nervösa att dem skulle släppa in ett.

 

Jag har aldrig gillat Tysklands spel.

 

Bla grinig, dåliga förlorare, dem glidtacklar otroligt mycket.

 

Jag trodde att Polen var ett skit lag som hade bara tur som kom med i vm men dem höll sig bra.

Redigerat av Puck0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...