Hoppa till innehåll

Den Blomstertid Nu Kommer


Jason__Voorhees
 Dela

Rekommendera inlägg

Läs det här: M.J. Barczyks Åsikter

Mycket bra.

_______________________

 

Det var nån som sa att "Vitlök-Negerboll"-kommentaren är något som sägs av svenskar som känner sig trängda i invandrardebatter....vilket är fel.

 

 

Kan förstå att invandrare inte märker detta då det bara är positiva saker för dem...men Sveriges politiker vill desperat få landet känt som mångkulturellt.

De pumpar in invandrare enbart för detta syfte.

 

En svensk som säger neger anses vara grovt.

En invandrare som säger svenne anses vara helt normalt.

Vilket är helt sjukt då det egentligen är samma sak.

 

Kvoteringar förs in i arbetsmarknaden och universitet som gör att en invandrare med sämre meriter har större chans att komma in än svenskar med bättre meriter enbart för att allt ska vara så mångkulturellt.

 

Trots att det är alarmerande högt antal invandrare i brottsregistret, tonas detta ner för att svenskar inte ska få fördomar mot invandrare, istället för att uppmärksamma det och försöka lösa problemet.

 

Traditioner som skolavslutning i kyrka börjar tas bort pga av politikerna är rädda att det ska kränka invandrare och det skulle ju kunna anses som någon sorts diskriminering.

 

Självklart gäller även detta negerbollen eller varför inte negerkyssen. Det kan ju också ses som rasistiskt..och så får det ju inte vara...jorden kan ju rasa ihop.

 

--

Problemet är alltså politikerna...inte invandrarna. Media spelar också en stor roll.

Invandrarna störs oftast inte alls av våra traditioner...men de få invandrare som faktiskt tar illa vid sig av våra traditioner är också de som hörs, får medias uppmärksamhet och de som politikerna vill smöra för.

 

 

Tänker inte debattera om det här...det här är ett faktum för mig.

Vilket även förklarar varför jag röstar på SD. Det är inte bara i sverige det är så...det är ju även därför SD's motsvarigheter i grannländerna haft sån enorm framgång.

 

Nej...omvänd rasism är vad det är...eller iaf det som håller på att utvecklas. Enligt mig är det inte ett dugg bättre än vanlig rasism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

jokinen, du jämför

 

"svenne" som samma sak som "neger"?

 

om du kallar en finländare för finne, tror du han tar illa upp?

om du kallar en amerikan för jänkare tror du han tar illa upp?

om du kallar en svensk för svenne tror du han tar illa upp?

 

neger är en hudfärg, inte ett slangord som har med varifrån man kommer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså jag tycker det är ok att man gör något religöst i avslutningarna. Men inte att skolan ska tvinga eleven.

Jokinen, du anser att Neger är ett slangord? Där har du fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså jag tycker det är ok att man gör något religöst i avslutningarna. Men inte att skolan ska tvinga eleven.

Jokinen, du anser att Neger är ett slangord? Där har du fel.

 

Det var ju M.J. Barczyks Åsikter inte Jokinens -.-'

 

Mujo: Visst, men det spelar ingen roll vad ordet är, om det används som ett slang ord med anknyting till någons bakgrund. Vilket det gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog bara några lösa exempel...kan göra listan längre om ni vill.

 

Om en svensk inte ska ta illa vid sig för att någon säger svenne, ska heller inte en mörk invandrare ta illa vid sig för att någon säger neger.

 

Båda orden pekar ju bara ut det självklara...en är svensk och en är svart.

Det är hur de används som spelar roll.

 

Det skulle heller inte vara praktiskt att byta ut neger mot exempelvis kongosnubbe eller dylikt.

Bara för att någon är svart och pratar med brytning i sverige betyder inte det att de kommer från kongo. De kan väl lika gärna komma från jamaica, england, ja...ni fattar.

 

Neger används alltså som slang för mörk invandrare av okänt ursprung.

Hade man kunnat avgöra vart varje person kom ifrån hade man säkert använt sig av andra ord.

 

Hursomhelst...neger är för mig detsamma som svenne.

Om jag minns rätt så är det väl Nigger och Kaffer som är de grova orden, inte neger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag anser att neger är ett nertryckande ord för en svart människa, men det har antagligen med folks olika värderingar att göra, kallar någon mig white-thrash tar jag illa upp som ett exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog bara några lösa exempel...kan göra listan längre om ni vill.

 

Om en svensk inte ska ta illa vid sig för att någon säger svenne, ska heller inte en mörk invandrare ta illa vid sig för att någon säger neger.

 

Båda orden pekar ju bara ut det självklara...en är svensk och en är svart.

Det är hur de används som spelar roll.

 

Det skulle heller inte vara praktiskt att byta ut neger mot exempelvis kongosnubbe eller dylikt.

Bara för att någon är svart och pratar med brytning i sverige betyder inte det att de kommer från kongo. De kan väl lika gärna komma från jamaica, england, ja...ni fattar.

 

Neger används alltså som slang för mörk invandrare av okänt ursprung.

Hade man kunnat avgöra vart varje person kom ifrån hade man säkert använt sig av andra ord.

 

Hursomhelst...neger är för mig detsamma som svenne.

Om jag minns rätt så är det väl Nigger och Kaffer som är de grova orden, inte neger.

 

Men då kan man lika bra kalla svenskar för vitskallar och blekfisar om man ser ur din syn på saken. Det är ju samma sak som att kalla mörkhyade för neger och svartskalle. Rasism är inte bra. Alla människor är lika värda oavsett kön, etisk bakgrund, religion eller sexuell läggning. Det är vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog bara några lösa exempel...kan göra listan längre om ni vill.

 

Om en svensk inte ska ta illa vid sig för att någon säger svenne, ska heller inte en mörk invandrare ta illa vid sig för att någon säger neger.

 

Båda orden pekar ju bara ut det självklara...en är svensk och en är svart.

Det är hur de används som spelar roll.

 

Det skulle heller inte vara praktiskt att byta ut neger mot exempelvis kongosnubbe eller dylikt.

Bara för att någon är svart och pratar med brytning i sverige betyder inte det att de kommer från kongo. De kan väl lika gärna komma från jamaica, england, ja...ni fattar.

 

Neger används alltså som slang för mörk invandrare av okänt ursprung.

Hade man kunnat avgöra vart varje person kom ifrån hade man säkert använt sig av andra ord.

 

Hursomhelst...neger är för mig detsamma som svenne.

Om jag minns rätt så är det väl Nigger och Kaffer som är de grova orden, inte neger.

 

Jo, men nu har jag aldrig ansett att neger är ett nedvärderande ord.

Som jag sa tidigare beror det på hur man använder ordet.

 

Svenne kan ju användas som ett ord för en livsstil också (Villa, volvo och 2,3 barn).

Enligt mig är neger aldrig rasistiskt i sig självt. Det har många användningsområden.

Det är bara då en rasist säger neger i negativ betoning, i ett sådant sammanhang, menat som en pik mot alla svarta som det blir grovt.

 

Men samma sak gäller för svenne. Om en rasistisk invandrare säger "Din j*vla svenne", är det minst lika nedvärderande menat.

 

Ja, det är iaf min åsikt. Jag har heller aldrig sagt att neger är något man ska säga.

Det jag har sagt om du hade läst igenom är att om neger ska anses som ett rasistiskt ord, ska även svenne tillhöra den kategorin. De är jämlika ord.

 

Det här är en helt annan debatt än den om Den blomstertid nu kommer.

Väldigt offtopic nu.

___________________

Mujo: Aha..jo men jag skulle inte ta illa vid mig om nån kallade mig whitetrash :D

Tar väl kanske lite lättare på ord än vad majoriteten gör, jag vet inte.

 

Splintercell...Du vet verkligen inte vad rasism är. Det är en djupare sak än den ytliga version du har i tanken. Men det kanske också är något som kan skyllas på politikerna. Den kanske redan har spridit sig till läroverket?

____________________

 

..Ämmm...om nu inte neger ska användas...vilken är den politiskt korrekta termen för neger i Sverige då?

 

Att gå omkring och säga mörkhyad låter ju för sterilt.

 

Afrosvensk kanske?...Afrosvenne! Haha..låter ganska komiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tog bara några lösa exempel...kan göra listan längre om ni vill.

 

Om en svensk inte ska ta illa vid sig för att någon säger svenne, ska heller inte en mörk invandrare ta illa vid sig för att någon säger neger.

 

Båda orden pekar ju bara ut det självklara...en är svensk och en är svart.

Det är hur de används som spelar roll.

 

Det skulle heller inte vara praktiskt att byta ut neger mot exempelvis kongosnubbe eller dylikt.

Bara för att någon är svart och pratar med brytning i sverige betyder inte det att de kommer från kongo. De kan väl lika gärna komma från jamaica, england, ja...ni fattar.

 

Neger används alltså som slang för mörk invandrare av okänt ursprung.

Hade man kunnat avgöra vart varje person kom ifrån hade man säkert använt sig av andra ord.

 

Hursomhelst...neger är för mig detsamma som svenne.

Om jag minns rätt så är det väl Nigger och Kaffer som är de grova orden, inte neger.

 

Föredrar du det eller rasism? Och man man behöver inte vara från Afrika bara för att man är mörkhyad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...