VarGo Skrivet 11 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2006 Tja alla... Jag behöver lite hjälp.. Det är så att jag har Valve Hammer Editor, och jag vill edita De_inferno... Hur gör jag? Snälla hjälp mig.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Det är olagligt att edita andras banor! Valve har faktiskt © på dem! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kkthxbye Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 varför har vissa gjort typ _extended då ? de får väl inte göra så isf Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 ja, men de har säkert gjort banan själva.. för att edita orginal bana är olagligt om valve inte har godkänt det! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Du får inte ta deras bana och t.ex göra att. Istället för lådor så är det lampor. Du måste göra banan själv. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Men han kan ju ta bort allt utom Bomb plats A/B å göra det till en aim bana.. Byta naim till Aim_bombinferno, eller något.. Då är det inte samma bana.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Men han kan ju ta bort allt utom Bomb plats A/B å göra det till en aim bana.. Byta naim till Aim_bombinferno, eller något.. Då är det inte samma bana.. Så får man inte göra utan Valves tillstånd! Du måste göra banan själv ifrån grunden i annat fall! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Asså, f*n vad många olagliga banor jag sett under den tiden jag spelat CS. :o de_dust2_long, tex. de har tagit bort allt utom bombplats A och longen. :/ Tror knappast att den är olaglig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Nu vet jag inte riktigt hur det står till, men jag tror det är något sånt här. Det är tillåtet att använda program som gör om .bps till en valve hammer fil. Det är alltså tillåtet att öppna andra banor i valve hammer för att t.ex kolla texturer och enitys. MEN, du får inte kopiera banan, döpa om den och säga att du gjort den. Dock är det nog tillåtet om du ändrar det mesta, och kanske bara tar delar som t.ex en port på dust2. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Energy Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Copyright betyder väl att man inte får kopiera banan, men om man kopierar den men inte sparar kopian utan gör om den så är den laglig. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Copyright betyder att det är deras! det är därför att om man gör banan helt själv och Sedan lägger till det man vill lägga till är lagligt! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hammmar Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 Men förklara hur han ska göra, han undrar inte om det är olagligt lr inte och så länge han inte spelar eller visar den offentligt är det inte olagligt... ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg