Prisma Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Hej jag undrar vad en WEP-key är förnågot? Jag har fått en ny dator. Jag har ett trådlöst nätverk på min gammla dator men jag vill nu instalera det på den nya datorn vad behöver jag? Jag tror att jag behöver en WEP-key, men vad är det? Var kan jag få tag i den (jag inte har manualerna kvar som jag fick med det trådlösa nätverket.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Det står på min dator, längst bak. Jag tror iallafall det är WEP'-key'en... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 12 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Wep keyn får man väll med det trådlösa bredbandet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 Wep vet jag inte riktigt vad det är, men det har nog mitt trådlöst nätverk lr så, känner igen det från när jag LANade nån gång... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 12 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 men måste jag skriva in den när jag ska fixa bredband på den nya datorn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 12 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 en WEP key får du oftast skaffa i routerns adminsidor. oftast så kommer du dit genom att skriva in en ip-adress i din webbläsare, den borde du hitta i manualen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 12 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2006 en WEP key får du oftast skaffa i routerns adminsidor. oftast så kommer du dit genom att skriva in en ip-adress i din webbläsare, den borde du hitta i manualen. Jag har inte manualerna kvar. men vad är det jag behöver för att instalera mitt trådlösa nätverk på den nya datorn. på prestanda pappret står det "Kommunikation: Nätverkskort 10/100 Mbit". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 en WEP key får du oftast skaffa i routerns adminsidor. oftast så kommer du dit genom att skriva in en ip-adress i din webbläsare, den borde du hitta i manualen. Det måste vara ett vanligt nätverkskort, då får du köpa ett kort, hitta en kortplats och plugga in, jag gjorde det när vi skaffade vår nya dator. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Prisma Skrivet 13 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 hur instalerar jag det nya nätverket på den nya datorn då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 (redigerat) För att komma in i routerns adminsidor, är ipn oftast 192.168.0.1 funkar inte det så är ipn 192.168.0.1.1 Sen kan du behöva logga in, då är vanligtvis användarnamnet: admin och lösenordet: password. Redigerat 13 Juni 2006 av MagiskaBarnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
neVah Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 anv.namnet är nästan alltid admin och lösen admin med ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Juni 2006 (redigerat) det borde vara de ip som MagiskaBarnet skrev, annars kolla in http://portforward.com/english/routers/por...routerindex.htm handlar egentligen inte om WEP-keys men där har du passwords och ip till i princip alla routrar som existerar förutom ganska nya sådana. annars så ta någon av samma märke bara. välj sedan vilket program som helst i listan så ska det stå någonstans i början av guiden. Redigerat 13 Juni 2006 av nico Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.