Hoppa till innehåll

Wep-key


Prisma

Rekommendera inlägg

Hej jag undrar vad en WEP-key är förnågot? Jag har fått en ny dator. Jag har ett trådlöst nätverk på min gammla dator men jag vill nu instalera det på den nya datorn vad behöver jag? Jag tror att jag behöver en WEP-key, men vad är det? Var kan jag få tag i den (jag inte har manualerna kvar som jag fick med det trådlösa nätverket.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en WEP key får du oftast skaffa i routerns adminsidor. oftast så kommer du dit genom att skriva in en ip-adress i din webbläsare, den borde du hitta i manualen.

 

Jag har inte manualerna kvar. men vad är det jag behöver för att instalera mitt trådlösa nätverk på den nya datorn. på prestanda pappret står det "Kommunikation: Nätverkskort 10/100 Mbit".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

en WEP key får du oftast skaffa i routerns adminsidor. oftast så kommer du dit genom att skriva in en ip-adress i din webbläsare, den borde du hitta i manualen.

 

Det måste vara ett vanligt nätverkskort, då får du köpa ett kort, hitta en kortplats och plugga in, jag gjorde det när vi skaffade vår nya dator. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det borde vara de ip som MagiskaBarnet skrev, annars kolla in http://portforward.com/english/routers/por...routerindex.htm

 

handlar egentligen inte om WEP-keys men där har du passwords och ip till i princip alla routrar som existerar förutom ganska nya sådana. annars så ta någon av samma märke bara. välj sedan vilket program som helst i listan så ska det stå någonstans i början av guiden.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...