Dolphin Skrivet 16 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2006 Han är nog bara avundsjuk. ^^ Precis vad jag tänkte. Någon som har besökt Sextorp nere i Skåne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 16 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2006 Nej tyvärr. Geografi är nog det ämnet som är lättast att bli bra på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 16 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2006 Har man bara ett någorlunda bra minne och bra skrivförmåga så kommer det gå bra för en i Geografi. Geografi är det lättaste ämnet i skolan. Burkina Fasos's huvudstad har ett roligt namn som jag inte kan stava till ens... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 17 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2006 Bara så ni vet, Geografi handlar inte endast om städer & länder. Även om naturen i världsdelar, maträtter & traditioner med mera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 17 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2006 Jo vi vet det FusioN eftersom vi läser Geografi i skolan (i alla fall jag och G2). Tundran ligger ovanför Canada och ryssland ungefär. Regnskogen går igenom ekvatorn. I Mexico firar man de dödas dag få tänker man på släkt och vänner som är döda. Köttbullar är en typisk svensk maträtt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Radicus Skrivet 17 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2006 Visste du att de första köttbullarna kom ifrån Rumänien? (Tror det stod så) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 17 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2006 Nej det visste jag faktiskt inte. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 25 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2006 Jag trodde att kötbullar kom ifrån Sverige. :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dolphin Skrivet 26 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 Köttbullar är det svenskaste som finns, det är en väldigt känd svensk maträtt över större delen av världen. Men det är möjligt att den lagades någon annanstans först. Många länder här i världen har intressanta traditioner och religioner, titta bara i Afrika. Alla människor i världen fungerar verkligen inte på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 26 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juni 2006 Den traditionen jag tycker är lite läskig är att i en del asiatiska byar så trär de på ringar på kvinnornas halsar som förlänger halsen. Tar de av ringarna så bryter de nacken. En ganska konstig tradition. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Razec Skrivet 27 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2006 Geografi är det roligaste ämnet tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 27 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2006 Förut gillade jag det i 2:an kunde jag saker som vi fick lära oss sen i sexan . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.