Hoppa till innehåll

En Fråga Om Sprites


LillBerra

Rekommendera inlägg

Alltså du är 23år du borde veta sånt...har du inte läst lag och rätt boken i gymnasium?

Du kan nog hittar värdefullfakta om det där...kan lånas i närmsta biblotek...lycka till

 

Skaffa glasögon och läs hans signatur innan du tjäbbar mot han.

Redigerat av girder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara så ni vet.

Fråga inte något barn, de lär inte ha någon sprit, + vad ska ni ha spriten till?

 

 

alltså jag kan mer än dig din amatör

 

En förenklad version om vad sprite är:

 

det är saker...monster..gubbar från spel som final fantasy..seiken densetsu...metroid prime...super mario....mana sword....chronos trigger...

man kan sägar att det är pixel saker från spel :)

 

även nån med mindre än 20IQ fattar vad jag mena nu och om Magiska Barmet ber om hjälp men så klaga han att folk ha fel borde han sköta detta själv..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Fel.

 

Sprites är inte gubbar, monster eller saker från gamla spel. En sprite är en bild i bitmapp format. Sprites kan mycket gärna vara från annat än spel. Och det behöver inte heller vara från gamla 8bits spel.

 

Och jag säger inte att folk har fel, jag vill bara ha svar på min fråga:

Om nu Nintendo's spel sprites är olagliga att använda som du säger, dark shadow, varför kommer det sig att flera tusentals flashfilmer och hemmagjorda onlinespel använder sig av just dom spritesen? Har dom alla frågat Nintendo om lov, eller har dom helt enkelt bara använt dom? Om det är så, så ser jag ingen farlighet att använda Nintendos sprites eftersom Nintendo inte verkar bry sig om att anmäla småpojkar som gör små flashfilmer och spel.

 

MVH//Magiska Barnet

Redigerat av MagiskaBarnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag har läst, och även om det är en förenklad version så är det fel. Sprite kan vara vad som helst, en coca cola logga i BMP format. Men nog om det nu. Jag har själv kommit fram till att jag tänker använda Video Game Sprites från Nintendo och andra företag för jag ser ingen skada i att använda det.

 

Någon Mod kan låsa tråden om det är nödvändigt.

Redigerat av MagiskaBarnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...