Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Hej, jag använder ´´Macromedia Flash 8´´ men jag kan bara göra filmer som slutar och börgar om igen efter ett tag. Jag har gjort 2 filmer så jag vet hur man lägger in dom, och animerar och så, så jag kan det där med animering. Det ända problemet är att jag inte vet hur man gör filer. Alltså jag vet inte hur man gör menyer så man kan bestäma text eller secen. Jag vet heller inte hur man gör spel på flash 8. Om det är möjligt och förklara hur man gör kan någon vara vänlig och göra det.

Skrivet

Menyer är faktiskt jag ganska bra på!

Gör en text. Välj "Convert to symbol". Välj ett namn. Välj "Button". Dra ut den på framen.

Nu trycker du på texten. Tryck nu på "Actions". Nu skriver du on(release){_root.gotoAndStop(2)} för att gå till frame 2 och stanna.

2;an på slutet bestämmer vilken frame den ska gå till. "Stop" kan du ändra till "Play" ifall du vill att den ska gå till frame 2 och fortsätta där. "(relase)" gör att när du trycker på knappen och sen släpper knappen (över knappen) så hände den händelsen men ifall du vill att direkt när man trycker ner knappen på musen så ändra det till "(press)".

Vad vill du veta mer?

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...