Gun Guy Skrivet 14 Juni 2006 Rapport Skrivet 14 Juni 2006 Hej, jag använder ´´Macromedia Flash 8´´ men jag kan bara göra filmer som slutar och börgar om igen efter ett tag. Jag har gjort 2 filmer så jag vet hur man lägger in dom, och animerar och så, så jag kan det där med animering. Det ända problemet är att jag inte vet hur man gör filer. Alltså jag vet inte hur man gör menyer så man kan bestäma text eller secen. Jag vet heller inte hur man gör spel på flash 8. Om det är möjligt och förklara hur man gör kan någon vara vänlig och göra det. Citera
NossLoad Skrivet 15 Juni 2006 Rapport Skrivet 15 Juni 2006 Menyer är faktiskt jag ganska bra på! Gör en text. Välj "Convert to symbol". Välj ett namn. Välj "Button". Dra ut den på framen. Nu trycker du på texten. Tryck nu på "Actions". Nu skriver du on(release){_root.gotoAndStop(2)} för att gå till frame 2 och stanna. 2;an på slutet bestämmer vilken frame den ska gå till. "Stop" kan du ändra till "Play" ifall du vill att den ska gå till frame 2 och fortsätta där. "(relase)" gör att när du trycker på knappen och sen släpper knappen (över knappen) så hände den händelsen men ifall du vill att direkt när man trycker ner knappen på musen så ändra det till "(press)". Vad vill du veta mer? Citera
Gun Guy Skrivet 17 Juni 2006 Författare Rapport Skrivet 17 Juni 2006 Ja, hur gör man spel och scene select. Fast det funkade inte och göra stop och play heller. Det står att det är något error med play. Jag vet inte om jag gjort rätt. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.