Hoppa till innehåll

Fotbollsproffs


Siyuro
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är 12 år och är inte jättebra på fotboll men jag kan reglerna och jag har jättebra skottstyrka och har bra kroppsstyrka. Jag vill bli fotbollsproffs och jag vill börja ett lag men jag är nervös vad ska jag göra?

 

Proffs kommer du aldrig att bli eftersom du väntat så länge.

Däremot låter du som en rå slitvarg som kan komma att kötta på det centrala mittfältet i Div3-5 om du bara ser till att träna upp konditionen så du orkar löpa konstant i 90 minuter.

Checklista:

1. Vid 12 år bör det inte vara för sent för att släppas in i ett lag, räkna dock inte med så mycket speltid från början.

2. Konditionsträna till du faller ihop, du ska orka slita & löpa konstant i 90 minuter, annars är du körd eftersom du uppenbarligen inte är någon stortalang & kan leva på din fina teknik eller dylikt, du kan enbart bli en grovjobbare på det centrala mittfältet.

3. Skaffa en idolposter på Gattuso, Linderoth, Folkesson, Bengt-Arne i det lokala Div4-laget, vem f*n som helst så länge det är en grovjobbare. Du ska dyrka denna bild & drömma om att en dag kunna bli som han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är 12 år och är inte jättebra på fotboll men jag kan reglerna och jag har jättebra skottstyrka och har bra kroppsstyrka. Jag vill bli fotbollsproffs och jag vill börja ett lag men jag är nervös vad ska jag göra?

 

Menar du att jag kanske kan bli proffs ändå när jag är vuxen?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är 12 år och är inte jättebra på fotboll men jag kan reglerna och jag har jättebra skottstyrka och har bra kroppsstyrka. Jag vill bli fotbollsproffs och jag vill börja ett lag men jag är nervös vad ska jag göra?

 

 

Om du följer dessa råd som #21 skrev så kommer du förmodligen att bli en mer löpstark och allmänt bättre fotbollsspelare, om du verkligen vill satsa på fotboll så bör du jobba med skolarbete vid sidan om då det kan vara en bra utväg om det inte går som du tänkt dig.

Du kan alltid kontakta dessa klubbar i Allsvenskan då de alltid har C och D lag som du möjligtvis skulle kunna få en del speltid i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du följer dessa råd som #21 skrev så kommer du förmodligen att bli en mer löpstark och allmänt bättre fotbollsspelare, om du verkligen vill satsa på fotboll så bör du jobba med skolarbete vid sidan om då det kan vara en bra utväg om det inte går som du tänkt dig.

Du kan alltid kontakta dessa klubbar i Allsvenskan då de alltid har C och D lag som du möjligtvis skulle kunna få en del speltid i.

 

Nu ska han absolut INTE kontakta en allsvensk klubbs ungdomslag då det är alldeles för hög nivå för en otränad & talanglös 12-åring. (Enligt hans egen utsago)

Varför inte bara kontakta tränaren för laget som hans kompisar spelar i så fixar han resten? (Säkert ett byalag/stadsdelslag vilket gör att han enkelt kommer in i laget)

Sedan när han blir äldre kan han om han blir tillräckligt bra spela i Div3-5, kanske även sexan-sjuan eftersom det är högre nivå på gärdsgårdserierna söderut, men det är inte lätt att få en plats i ett sådant lag heller, man måste kunna spela fotboll.

Om inte finns ju alltid korpen. =)

 

Och självklart måste han satsa på skolan, man tjänar inga pengar i gärdsgårdserierna, man betalar snarare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Korpen är bara för misslyckade pensionärer. :rolleyes:

 

Om du verkligen vill skapa karriär så bör du kontakta någon allsvensk klubb precis som jag sa tidigare.

Dock så behöver du träna hårt ensam innan du ansöker för annars har de ingen nytta för dig.

Redigerat av Skuggan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Klart man kan bli proffs fast man inte har börjat med fotboll förräns man är 12 år. Men du måste ha en j*vla vilja och träna skitmkt. Jag har gått på fotboll sen jag var 5 år och kommer antagligen aldrig bli proffs :P

 

Nervös är man första gången man börjar på en ny sport. Så det är nog ingen fara efter några träningar ;)

 

Sen en grej får du aldrig glömma, man spelar för att det är kul, inte för att bli proffs. Tycker du inte det är kul kommer du aldrig bli det.

Redigerat av The_Dark_Yoda
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Korpen är bara för misslyckade pensionärer.  :rolleyes:

 

Om du verkligen vill skapa karriär så bör du kontakta någon allsvensk klubb precis som jag sa tidigare.

Dock så behöver du träna hårt ensam innan du ansöker för annars har de ingen nyta för dig.

 

Grr...tala inte illa om Korpen. ;)

 

Allsvenska klubbars ungdomslag (om alla ens har ungdomslag) är till för stora talanger som verkligen kan bli något med rätt inställning, inte för någon som aldrig gått i fotboll & ska börja.

Nej, sök dig till det lokala stadsdels/byalaget, det är det enda sättet & många av dessa lag har lag hela vägen till J18.

 

Och nej, den här killen kommer inte bli proffs, det behövs jävligt mycket för att ens komma till Div2-3, men kämpa på så kommer du kanske till Div4.

Jag vill inte grusa dina drömmar totalt, men du får väl motbevisa mig genom att kuta in på en stor fotbollsarena som välbetalt proffs om en 10-15 år. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...