💬
Logga in
Fuska.se

Bästa Bok

66 svar · startad

Trådstartare #1

Vilken e den bästa boken ni har läst?

Min är Eragon av Christopher Paolini och Artemis Fowl av Eoin Colfer

Senast ändrad:

Sirenerna På Titan av Kurt Vonnegut är oerhört rolig. Den är en av dom bästa böcker jag läst.

Da Vinci Koden, I Cirkelns Mitt, Änglar och Demoner, HPB, det är bara väldigt få av de böcker jag läst som framstår som favoriter.

I Cirkelns Mitt och Da Vinci Koden är båda väldigt bra. Sen har vi ju Sagan om Ringen, Silmarillion, Alex Rider serien och Härsken på Ringen.

Den sistnämnda kan knappast ses som förstklassig litteratur, men den är ändå den näst bästa parodin man kan få i bokform.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

I Cirkelns Mitt och Da Vinci Koden är båda väldigt bra. Sen har vi ju Sagan om Ringen, Silmarillion,  Alex Rider serien och Härsken på Ringen.

Bra att någon tycker som jag i alla fall, de flesta i min klass tycker att jag är en bokmal som sitter och läser sådanna böcker.

↗ till inlägget

I Cirkelns Mitt och Da Vinci Koden är båda väldigt bra. Sen har vi ju Sagan om Ringen, Silmarillion,  Alex Rider serien och Härsken på Ringen.

Då är det väl snarare dina klasskompisar som är obildade.

Böcker är bra för hjärnan!

↗ till inlägget

WORD! De sitter för det mesta dels och spelar bla WoW.

Själv så är jag inte alldeles för insatt i spel för att glömma bort skolan när man sitter uppe för länge på kvällarna och spelar.

läser aldrig böcker , läser bara serietidningar och andra tidningar.

Helt sjukt längesen jag läste ut en hel bok faktiskt..tror det var i trean dvs 7 år sedan :S

Typ serier läser jag mycket! :D (dragonball) men bok vet jag inte ... typ Inbrott i skolan >< :P

22 Jun 2006

Outside Enemy: hur överlever du utan böcker?!!!

jag gillar Amuletten från Samarkand och Golems öga, Jonathan Stroud är så bra på ironi! :D

Trådstartare #12

Frågan va:Vilken e den bästa boken ni har läst. om ni inte läser böcker behöver ni inte skriva att ni inte gör det!

Min bästa bok som jag har läst är Dogge

Stormen i svärdet av robert shea

Eragon och De äldste ;)

23 Jun 2006

Herrej*vlar vad Eragon är bra. Dock var den lite för bra eftersom att jag läste till ungefär klockan 3 varje kväll. :/

Har fortfarande inte läst den andra boken, Den Äldste eller vad den heter, ska glra det någon gång.

Sedan är Svärdet i Stenen riktigt bra också. en gammak, men fortfarande bra, klassiker.

Da Vinci Konde och de andra bäckerna i den serien verkar vara bra, ska läsa dom när min bror är klar med dom. :)

Harry Potter och den flammande bägaren

24 Jun 2006
↗ till inlägget

Den sistnämnda kan knappast ses som förstklassig litteratur, men den är ändå den näst bästa parodin man kan få i bokform.

Härskaren på Ringen är så grymmt kul!!Du borde läsa Bimbo oxå, de e parodi på Bilbo :P...

Senn så gillar jag Barry Trotter och Den Skamlös Parodin och Barry Trotter och Den Onödiga Uppföljaren, längtar tills Barry Trotter och Den Döda Hästen kommer ut också...

Jag älskade Änglar och Demoner av Dan Brown, ska börja på Da Vinci koden senare idag...

Harry Potter och Halvblodsprinsen är riktigt bra också...

Eragon är helt klart den bästa boken jag läst. En perfekt fantasy bok!

↗ till inlägget

Barry Trotter-böckerna är så sköna! Undra vad som händer i nästa... :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in