WASD Skrivet 23 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2006 Jag vill ha ett film redigerings program där men kan lägga till efekter. Om man filmar & vill lägga till special efekter som laser ur en pinne eller liv om man gör en parodi på tekken 4 om ni inte förstår kan jag förklara tydligare senare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hulk746 Skrivet 23 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2006 Flash 8. Eller vill du ha något gratis program? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2006 man ska kunne göra .avi eller .mpg, jag vill inte ha flash Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 24 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2006 Jag använder Sony Vegas Studios (4.2 & 6.0), och för vissa tillfällen Adobe Premiere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LunQan Skrivet 24 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2006 Jag vill ha ett film redigerings program där men kan lägga till efekter. Om man filmar & vill lägga till special efekter som laser ur en pinne eller liv om man gör en parodi på tekken 4 om ni inte förstår kan jag förklara tydligare senare Jag kan säga att det är inte lätt att göra filmer med lasersvärd men det är lätt och göra bilder om du har photoshop med om du ska göra filmer med photoshop då öppnar man adobe premerie och filmar sen sparar man som Raw Filmstrip och öppnar i photoshop och gör lasersvärden på typ 300 bilder. Det är urjobbigt men det är lättare med adobe aftereffects till filmer tror jag men det finns ju en program som heter Alam DV2 också men det har jag aldrig testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Static Skrivet 24 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2006 Jag anvander sony vegas till film redigeringen och particle illusion till specialeffekterna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 24 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2006 (redigerat) Jag använder Adobe After Effects till effekter såsom ljussvärd, avhuggna huvuden och liknande. Sen så är ju Ulead Video Studio bra när det gäller chroma key, fast particle illusion har bra "transparency effect" också. BTW, ladda ner och prova Avid Free, en freeware version av Avid Movie Maker (eller nåt sånt). Föresten, det är ganska lätt att göra ljussvärd i Adobe After Effects (inget krångel med filmstripps eller så) men det tar fortfarande himla lång tid. Redigerat 24 Juni 2006 av Omega99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 Juni 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2006 ok, ska testa alla program Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.