Hoppa till innehåll

Film Redigerings Program


WASD

Rekommendera inlägg

Jag vill ha ett film redigerings program där men kan lägga till efekter.

Om man filmar & vill lägga till special efekter som laser ur en pinne eller liv om man gör en parodi på tekken 4

 

om ni inte förstår kan jag förklara tydligare senare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill ha ett film redigerings program där men kan lägga till efekter.

Om man filmar & vill lägga till special efekter som laser ur en pinne eller liv om man gör en parodi på tekken 4

 

om ni inte förstår kan jag förklara tydligare senare

 

Jag kan säga att det är inte lätt att göra filmer med lasersvärd men det är lätt och göra bilder om du har photoshop med om du ska göra filmer med photoshop då öppnar man adobe premerie och filmar sen sparar man som Raw Filmstrip och öppnar i photoshop och gör lasersvärden på typ 300 bilder. Det är urjobbigt men det är lättare med adobe aftereffects till filmer tror jag men det finns ju en program som heter Alam DV2 också men det har jag aldrig testat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mega93

Jag använder Adobe After Effects till effekter såsom ljussvärd, avhuggna huvuden och liknande.

Sen så är ju Ulead Video Studio bra när det gäller chroma key, fast particle illusion har bra "transparency effect" också.

 

BTW, ladda ner och prova Avid Free, en freeware version av Avid Movie Maker (eller nåt sånt).

 

 

Föresten, det är ganska lätt att göra ljussvärd i Adobe After Effects (inget krångel med filmstripps eller så) men det tar fortfarande himla lång tid.

Redigerat av Omega99
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...