Vitdom Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 precis! <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Om jag har fattat det rätt så tror ni att hur mycket man kan klocka beror på temperaturökningen. En dator som ligger på -20C behöver inte nödvändigtvis klocka bättre än en dator på 50C. Angående processortemeraturer är det lite knepigt. Intel brukar normalt klara högre temperaturer och de blir också varmare i allmänhet jämfört med AMD. En processor bör dock aldrig ligga över 60C medan ett grafikkort kan klara upp till 120 som max (vilket inte är bra för grafikkortet). Att det står att temperaturen är 80C behöver inte heller nödvändigtvis betyda att det är den egentliga temperaturen. Känn istället lite försiktigt på flänsen och se om den är brännhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Antagligen är Flänsen brännhet... det är liksom det den är till för Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Jo, men om den inte är det finns det ju två möjligheter. Antingen har den ingen kontakt med cpu-kärnan eller så så är processorn inte 80C utan det är BIOS som visar fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eexwhyzee Skrivet 30 Juni 2006 Rapport Dela Skrivet 30 Juni 2006 Right! My bad :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
transformer Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Temperatur? Ingen aning... Men när jag klockade fran 900 till 1400 kraschade den hela tiden :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 jag vet vad klockning är men hur klockar man, antar att man behöver ett program men vilket då? länk tack:) sen hur tittar man hur varm datorn är, inte på dxdiag eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjJk Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Asså... Du får prova dig fram, har du bara bra kylning så går det att klocka så mycket som datorn klarar, alltså utan att den hänger sig etc. Min processor ligger på 53 grader när jag bara surfar lite... Den går knappt upp något när jag konverterar film som kräver väldigt mycket kraft. Jag har en P4 processor med socket 775 och 3.0Ghz. Jag har Freezer 7 som processor fläckt o den är en av de lite dyrare fläcktarna som kyler bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
The_Ghost Skrivet 26 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 Man ska inte Klocka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 26 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 Nej, man ökar bara risken för att ha sönder något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2006 vad är klockning ,kan någon förklara :) om jag har förstått rätt är det när man lurar sin dator att den är bättre än vad den egentligen är Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Justusett Skrivet 28 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2006 Jag har 75 grader och inget händer :S Jag får max ha 115 grader annars så smälter grafikkortet :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.