Hayna Skrivet 24 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2009 Vet ni om COMODO som brandvägg är bra och avast! som virusskydd? sitter och scannar datorn nu med norton security scan:P! har hittat nånting det heter trackin cookie. någon som vet vad det e maila mig eller skicka meddelande! :P P.S. skicka medelande om du vill ha min e-post:P Jag har avast! anti virus. den är ganska ok för mig. den har delvis real tid skyddet. Jag fick ett trojan häst(inte en, 20 styckna) för 10minuter sen. Jag gjorde system återställning och det gick bort. Det var ett riktigt allvarligt virus :P jag gick också på trojan.... antivirus kom upp och sa: "hittat virus på din dator: "trojan" virusnivå: allvarlig" blev scerd och tog bort det fort som mitt internet! P.S. hat vista så ni vet:P Avast är gratis! det är jättebra vi har en datatekniker som granne och han har själv avast!och comodo som brandvägg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 25 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Maj 2009 (redigerat) Hayna, jag skulle satsa på CIS, och kasta avast som är värdelöst. Då får du en bra brandvägg. (Är bättre än dom vanliga brandväggarna enligt tester) Defense+ Skyddar mot allt möjligt, overflow och massa annat. Anti-viruset vet jag inte om det är 100% bra, men föredrar det istället för avast/avg. Dessutom finns CIS på flera språk nu också. Så enkelt för dom som inte kan engelska så bra, kan numera förstå mer. Redigerat 25 Maj 2009 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Vill bara tacka skaparen av tråden, guiden har varit hjälpsam sen jag läste den första gången! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jeppedoli Skrivet 26 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2009 Hoppas detta hjälper :) mycket vanligt virus undvik ett pop-up fönster som kallar sig "error safe" det vägrar oftast att gå bort men klicka på kryss och sedan DIREKT på ctrl+w då försvinner det oftast, det är ett program som laddas ner på din dator och installerar virus, sedan kräver det att du BETALAR för en fullverision för att ta bort virusen. OBS! Detta pop-up fönster kan komma i stort sett varsomhelst! lägg gärna till det! i guiden! BTW denna tråd måste klistras! Jag fick ett sånt virus på min Pappas dator :lol: Det stog att man måste betala för att får bort det. Och om man klickade på start så var allt borta. Det ända som fanns kvar var Stänga av symbolen :angry: Fick lämna in den på P.O radio, och de sa att det var det värsta de hade sätt. Och när man minimerade det virus virusskyddet så var det en sån dära Windows sköld asså den är gul och det står updates på. Fast den var röd -.- Och en till jag känner, för han kom det upp något med Windows asså det var ett Windows fönster som det stog att man måste ladda ner uppdateringar så han gjorde det :gitarr: Och sen kom livshotet :evil: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hayna Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 Är Avast bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 2 December 2009 Rapport Dela Skrivet 2 December 2009 av de gratis så är det bra MEN det heter avast! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 26 December 2009 Rapport Dela Skrivet 26 December 2009 Jag vet inte om detta är bump eller inte, men ska du ha gratis skydd så ska du ha Avira Antivir och Spybot: Search And Destroy. :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nissebils Skrivet 5 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2010 häller med! akta er för F-secure ! vi har det på en av våra datorer och är är ett utrag från när man får virus(ungefär :P ) Varning du har fått virus! jag välljer radera den angripna filen Behandlar filen... Vi orkade inte ta bort viruset ! Jag hatar det virus skyddet (det är inte riktigt så det går till :P ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 5 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2010 häller med! akta er för F-secure ! vi har det på en av våra datorer och är är ett utrag från när man får virus(ungefär :P ) Varning du har fått virus! jag välljer radera den angripna filen Behandlar filen... Vi orkade inte ta bort viruset ! Jag hatar det virus skyddet (det är inte riktigt så det går till :P ) "Vi orkade inte ta bort viruset" visst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZeRoZ Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Bra guide. //ZeRoZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 30 Januari 2010 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2010 Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 7 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2010 bra guide! men..... TEMP i Lokala inställningar går inte att ta bort och det är där ALLT mitt virus är :( Såsom: Crypted.exe Hash.exe blablabla blablabla blablabla osv... bra guide! men..... TEMP i Lokala inställningar går inte att ta bort och det är där ALLT mitt virus är :( Såsom: Crypted.exe Hash.exe blablabla blablabla blablabla osv... Har Avira! Dem ÄGER! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.