Red_fox2 Skrivet 5 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2006 Som jag skrev i första inlägget...Det står juh klart och tydligt att du bara för köra till och från arbetsplatserna(och mellan jobben)...Och Så länge din polare inte bedriver någon firma vars gräsklipparen är nödvändit så är det inte lagligt...Och jag tror inte heller att polisen är så korkad att dom skulle lita på en grabb i 13års åldern som säger att han är på väg till arbetet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 5 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2006 Får man inte köra EPA-traktor när man fyllt 15 år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 6 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2006 Jo, Med specialtillstånd. Du måste ha jordbruk eller något sådant. Då får du ta traktorkort. (Då får man även köra epa). Annars är det 16 år för epa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Megaklumpen Skrivet 6 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2006 Man får även köra Eu-Moppe me traktorkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 7 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2006 Går det att trimma den med lite starkare motor ta bort bladet skaffa instrumentpanel och göra den till 4x4 (fyrhjuling)...??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aegzor Skrivet 9 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2006 Om du tar bort bladet så är det ju ingen gräs-klippare :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 9 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2006 allt går bara man vill,har ork & pengar... Fast är det inte lite onödigt att bygga om en gräsklippare för flera tusen istället för att tex köpa en fyrhjuling Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 10 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2006 Nej det får man egentligen inte förrens man är 18 år Men det är ju inga som bryr sig satt.. Men varför ta en gräsklippare med sig till polarna för ? Det går ju inte direkt snabbare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2006 Okey, först vet jag inte hur gammal man måste vara, men texten säger att du får köra. Som cooliz sa, polisen har ju inte mycket att säga om dum skulle stoppa dig. Men om du hittar någon åldersgreäns så är det de enda hindret. Men du får ju inte köra på motorvägar etc. Haha, fatta nyhetsrubriken... 10 åring fastsatt på gräsklippare på allmän väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 21 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2006 Sen kan man ju även dra upp det där om släp. Jag frågade farsan. Enligt honom så ska man kunna få dra vilket släp som helst bara gräsklipparen klarar det utan att man har någon extra körkort. Stämmer det? Finns det någon som vet hur det ligger till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 22 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Putside skrev ju att man måste vara 18 år. Men har han någon källa till det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 (redigerat) Det undrar jag med. Har han någon källa där lagen är utskriven? Fasst å andra sidan så märker man det om man är ute och kör. Om farbror blå tar än så är man nog tvungen att vara 18 :D Redigerat 22 Juli 2006 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.