Hoppa till innehåll

Konsoller


BuckeN
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Szellerie

Har

Playstation 2

Nintendo DS

Gamecube

Gameboy Advance

Playstation 1

Super Nintendo

NES

Nintendo 64

 

Hade

Xbox

Gameboy Color

 

Och sen får jag Wii innan 1 Februari.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Följande konsoller har jag:

 

Nintendo 64

Detta är min absoluta favorit konsoll. Med speltitlar som The Legend of Zelda: Ocarina of Time, The Legend of Zelda: Majora's Mask och Super Mario 64 gör Nintendo 64:an till vad den är idag -älskad av mig.

 

Gamecube

I min mening är Gamecube inte lika bra som dom föregående stationära Nintendo konsollerna. Den har ändå ett bra urval av spel. Många av spelen är ju älskade av många. Som t.ex. Super Smash Bros. Mele, Mario Kart: Doubble Dash!!! och The Legend of Zelda: The Wind Waker.

 

NES

Kanske den mest klassiska Nintendo konsollen. Dom flesta spel intresserade har spelat på denna konsoll. Som för övrigt är den mest sålda stationära Nintendo konsollen. Spel som Super Mario Bros 3 och The Legend of Zelda har gjort NES till en minnesvärd konsoll.

 

Nintendo DS

DS är en kraftfull portabel Nintedo konsoll. Många har nog testat den. Med finesser som touch screen, två skärmar gör denna konsoll till den bästa portabla konsollen. Det kanske inte har kommit ut så många märkvärdiga spel, men några har det kommit ut, som Mario Kart DS, Castlevania: Dawn of Sorrw och Animal Crossing.

 

Gameboy Advance SP

Är väl inte så värst bra om man jämför med DS. Hade ett bra urval av spel, men nu har dem nästan slutat sälja spel till GBA, det är synd för vissa spel är ju riktig bra, som Final Fantasy I & II Dawn of Souls, The legend of Zelda: Minish Cap, The legend of Zelda: A Link To The Past samt Metroid: Zero mission.

 

Xbox

Har inte spelat så mycket på den. Men den har mycket bra grafik, samt att den har en inbyggd hårddisk. Dom stora spelen är Halo 1 & 2 samt Fable.

 

Sammanfattning: Jag äger 6 konsoller, varav min favorit är Nintendo 64 :)

Redigerat av Djungeldjuret
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Äger:

Sega saturn

Sega mega drive

nes

psp

playstation 1

playstation 2

gameboy color

Nintendo 64

 

Har ägt: Snes,amiga 500

Redigerat av Yantra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...