Dolphin Skrivet 2 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 2 Augusti 2006 Jadu. Vad kan man säga åt det här? Jag säger att Israel är de goda grabbarna. Eftersom genom att Libanon har länge attackerat dem men utan att verkligen visa att det är dem. Med självmordsbombare ständigt i Israel så är ju de maktlösa att kunna göra något. För hur krigar man mot terrorister utan att framväcka någon slags form utav krig? Man kan ju griper terroristerna och förhindrar att de slår till igen, krig är ingen bra lösning då dör bara fler det är vad jag tycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 3 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 Nä nu är jag trött på kriget mellan dem lägg ner vapnen och drick te istället..!! >:( Om det ändå va så enkelt... Fn styrkor börjar rycka in där nu. En sak till Evakuera södra Libanon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 3 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 Så länge dom fortsätter med vad jag tycker är en idiotisk religion kommer det aldrig att bli en "hållbar fred" därnere. Och så länge Bush fortsätter med vad jag tycker är en idiotisk attityd gentemot resten av världen kommer det heller aldrig bli fred. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Twiztha_MF Skrivet 3 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 3 Augusti 2006 marabou problemet är ju att dom itne vet vilka som är terroristerna <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 Hizbollah är terrorister och fegisar de har raketramper vid sjukhus eller barnhem och om Israel bombar sjukhusen får de skit från Europa. Svenska FN styrkor skulle ner och greja där nu tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 Hizbollah äger. Dem har fått nog av Israel och skaffat cirka 33 bästa pansarvagnar i världen. Israel har gjort det bara värre för sitt folk. Dem som vill försvara alla. Men nu så skjuter Hizbollah ner raketer i Israel och det är Israels regerings fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 11 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2006 Hizbollah-anhängarna har vuxit upp då Israel senast ockuperade Libanon. Om 20 år kommer en ny motståndsrörelse ha vuxit fram bland alla dem som nu måste leva med kriget. Och angående Israels existens, palestinierna hade ett rike där först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 11 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2006 Hizbollah äger. Dem har fått nog av Israel och skaffat cirka 33 bästa pansarvagnar i världen. Israel har gjort det bara värre för sitt folk. Dem som vill försvara alla. Men nu så skjuter Hizbollah ner raketer i Israel och det är Israels regerings fel. Hizbollah har samma chans som en snöboll i h*lvetet. Israel har ca 3657 stridsvagnar (bla Centurion Mk3 och M60 Series), ca 370 (19 skvaradoner och 8 helikopter skvaradoner) plan i sitt flygvapen, En armé på över tolv brigader , mer än 200 atombomber. Mer än 112 missiler där den som har kortast räckvidd räcker 130km och den som har längst ca 4000km. De har även en av världens bästa säkerhetstjänster. That's alot of firepower Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 12 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2006 bryr mig inte om vad som händer där nere, om de vill bomba sönder varandra får de väl göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 13 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2006 Wow, en snubbe utan åsikt som måste berätta för alla att han inte har en åsikt, finns inget intressantare. guggo var får du alla dina siffror ifrån? cia worldbook eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 13 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2006 nä, worldsecurity.com. Det ser ut som en ganska seriös sida, så jag litar på dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 14 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2006 Okej tack. Kan vara bra inför kommande So-lektioner. Diskussion om Libanon/Israel lär bli det första vår lärare tar upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.