Hoppa till innehåll

Isreal-libanon


Gäst DonKeN
 Dela

Rekommendera inlägg

Jadu. Vad kan man säga åt det här? Jag säger att Israel är de goda grabbarna. Eftersom genom att Libanon har länge attackerat dem men utan att verkligen visa att det är dem.

 

Med självmordsbombare ständigt i Israel så är ju de maktlösa att kunna göra något. För hur krigar man mot terrorister utan att framväcka någon slags form utav krig?

Man kan ju griper terroristerna och förhindrar att de slår till igen, krig är ingen bra lösning då dör bara fler det är vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 228
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Så länge dom fortsätter med vad jag tycker är en idiotisk religion kommer det aldrig att bli en "hållbar fred" därnere.

 

Och så länge Bush fortsätter med vad jag tycker är en idiotisk attityd gentemot resten av världen kommer det heller aldrig bli fred.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Hizbollah äger. Dem har fått nog av Israel och skaffat cirka 33 bästa pansarvagnar i världen.

 

Israel har gjort det bara värre för sitt folk. Dem som vill försvara alla. Men nu så skjuter Hizbollah ner raketer i Israel och det är Israels regerings fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Hizbollah-anhängarna har vuxit upp då Israel senast ockuperade Libanon. Om 20 år kommer en ny motståndsrörelse ha vuxit fram bland alla dem som nu måste leva med kriget. Och angående Israels existens, palestinierna hade ett rike där först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hizbollah äger. Dem har fått nog av Israel och skaffat cirka 33 bästa pansarvagnar i världen.

 

Israel har gjort det bara värre för sitt folk. Dem som vill försvara alla. Men nu så skjuter Hizbollah ner raketer i Israel och det är Israels regerings fel.

 

Hizbollah har samma chans som en snöboll i h*lvetet.

Israel har ca 3657 stridsvagnar (bla Centurion Mk3 och M60 Series), ca 370 (19 skvaradoner och 8 helikopter skvaradoner) plan i sitt flygvapen, En armé på över tolv brigader , mer än 200 atombomber. Mer än 112 missiler där den som har kortast räckvidd räcker 130km och den som har längst ca 4000km. De har även en av världens bästa säkerhetstjänster.

 

That's alot of firepower

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...