Simpsons Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 Om man tar kort på tex. en blomma, så kan man ju få bakgrunden att se suddig ut, och sen objektet/blomman klart, hur gör man för att fota på det sättet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ioR Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 (redigerat) Du menar skärpan? De ställer man in på kameran, men jag vet inte vad du har för kamera så jag kan inte hjälpa dig... Kolla instruktionsboken till kameran :D EDIT: Felstavning :visslar: Redigerat 15 Juli 2006 av ioR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 Om din kamera har macrofunktion, använd den och fota blomman nära så kommer du få en mer eller mindre bra sådan effekt. För att få en riktigt fin sådan bild måste du använda manuell fokus vilket ofta inte finns på vanliga hemmakameror idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 15 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 Okej, jag ska se om det finns macro på den.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 15 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2006 Ikonen brukar ofta se ut som en blomma om du undrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 16 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2006 (redigerat) jag vet att det finns makro på den nu, och ikonen är en blomma,. men jag lyckas inte hitta hur man ställer in det! :angry: Redigerat 16 Juli 2006 av Simpsons Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Det kan vi inte hjälpa dig med. Men gör som jag, prova allt. Observera att jag inte står för konsekvenserna.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 22 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Okej, för i manualen har jag hittat blomman och det står om MAKRO, men jag har försökt på de flesta sätt men det vill inte :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.