Hoppa till innehåll

Lf Sommarjobb!


pho

Rekommendera inlägg

Har nån något förslag på hur en 12 åring kan tjäna pengar på sommarn?? jag säljer glass på stranden när de e bra väder, jag tjänar 100-200 kr på en dag då... men de e inte alltid bra väder o ibland e han som har glassen inte hemma. Snälla ge mej tips jag måste ha råd åt present åt morsan, jag vill ha en ny mobil och jag behöver köpa softis kulor inför ett asstort krig jag ska ha me några polare. Alla tips är välkommna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej... sälj gamla saker på blocket är ett tips!

Panta burkar låter tråkigt men kan vara jekligt effektivt ändå, särskilt vid större events.

Klipp gräs etc åt mormor eller grannarna och inte minst din egen trädgård.

Sälj jultidningar (okej, lite inaktuellt nu då men ändå).

Fråga admin om du får växla in dina fm mot svenska kronor istället.

Leta upp en valuta med lågt värde, köp för en tusing och vänta på att den ska gå upp (lite väl riskfyllt och avancerat för tolvåringar kanske men ruskigt effektivt). Hade man lagt 1000:- i dollar när den var som lägst hade man tjänat 1500:- vid det här laget...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej... sälj gamla saker på blocket är ett tips!

Panta burkar låter tråkigt men kan vara jekligt effektivt ändå, särskilt vid större events.

Klipp gräs etc åt mormor eller grannarna och inte minst din egen trädgård.

Sälj jultidningar (okej, lite inaktuellt nu då men ändå).

Fråga admin om du får växla in dina fm mot svenska kronor istället.

Leta upp en valuta med lågt värde, köp för en tusing och vänta på att den ska gå upp (lite väl riskfyllt och avancerat för tolvåringar kanske men ruskigt effektivt). Hade man lagt 1000:- i dollar när den var som lägst hade man tjänat 1500:- vid det här laget...

 

Tack för tipsen! Panta burkar och flaskor brukar jag ofta göra då min mamma är lite för galen i Pepsi Max och det brukar köpas en del läsk så jag tjänar nog en 200 kronor nästan i månaden på det. =)

 

Men leta efter burkar i samhället gör jag inte så ofta, ser konstigt ut när man är och rotar på en del ställen. Men när det är Cruising i staden är det värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Okej... sälj gamla saker på blocket är ett tips!

Panta burkar låter tråkigt men kan vara jekligt effektivt ändå, särskilt vid större events.

Klipp gräs etc åt mormor eller grannarna och inte minst din egen trädgård.

Sälj jultidningar (okej, lite inaktuellt nu då men ändå).

Fråga admin om du får växla in dina fm mot svenska kronor istället.

Leta upp en valuta med lågt värde, köp för en tusing och vänta på att den ska gå upp (lite väl riskfyllt och avancerat för tolvåringar kanske men ruskigt effektivt). Hade man lagt 1000:- i dollar när den var som lägst hade man tjänat 1500:- vid det här laget...

 

Varför ska admin växla fm till riktiga Svenska kronor. Admin kan ju trolla fram fm till sig när han vill.

 

Men jag har en ide. Som någon i den här tråden sa. Kommer inte ihåg vem det var. Knacka på grannar eller någon i din släkt för att klippa gräsmattan för en viss summa.

 

Och om någon i din familj är läsk galen så sammla ihop alla burkar/flaskor de slänger sen pantar du allt!

 

Tänk vad så många burkar kan trolla fram en stor summa pengar :medieval:

Redigerat av Puck0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag städar huset och rensar lite ogräs och sådant, inte direkt jättekul, men vill man ha en ny dator så får man jobba lite. Du kan sälja datorspel til dina kompisar (se till så att ni gör upp i godo, annars riskerar ni att förstöra er vänskap). Annars brukar far och morföräldrar vara ganska pigga på att ge små bidrag till sina barnbarn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...