Hoppa till innehåll

Lf Sommarjobb!

pho

Rekommendera inlägg

• Svar 37
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej... sälj gamla saker på blocket är ett tips!

Panta burkar låter tråkigt men kan vara jekligt effektivt ändå, särskilt vid större events.

Klipp gräs etc åt mormor eller grannarna och inte minst din egen trädgård.

Sälj jultidningar (okej, lite inaktuellt nu då men ändå).

Fråga admin om du får växla in dina fm mot svenska kronor istället.

Leta upp en valuta med lågt värde, köp för en tusing och vänta på att den ska gå upp (lite väl riskfyllt och avancerat för tolvåringar kanske men ruskigt effektivt). Hade man lagt 1000:- i dollar när den var som lägst hade man tjänat 1500:- vid det här laget...

Klipp gräs hos mormor! bäst hitills.

Hon pröjsar hon kan jag tala om! :)

EDIT: och hos farmor!

Jag har runt sådär typ 1700 KR och samlar till en laptop för 10 000 :zzz:

Redigerat av Cooliz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reklamutdelning finns ju också.

Jo, men hur mycket tjänar man på det egentligen? Min storebror sålde reklam och tjänade typ 300 per helg och då vek han runt 500 reklam blad och delade ut allihopa, dessutom fick han dela ut i ett lägenhets område vilket betyder spring i trappor. Totalt jobbade han nog 7 timmar per helg och tjänade 300 på det, det är inte direkt vad jag kallar bra betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

man får knappt nåt för sina gamla spel....

Inte för att detta har speciellt mycket med tråden att göra , men för att skryta sålde jag min N64, 6 handkontroller (2 defekta), 2 minneskort, 1 minneskort+rumblepack, 4 separata rumblepack, 42 originalspel med boxar/manualer, och en donkey kong docka som jag fått när jag köpte själva maskinen för 16 000 kronor. Jag sålde såklart allting separat, för att tjäna mer pengar. Det tog lite längre tid, men jag fick säkert 10 000 kronor mer. :)

Gick ut på totalt 53 auktioner. :)

(Där har ni att få tillbaks pengar för nåt som man har haft _djävulskt_ roligt med)

Denna sommarn har jag sommarjobbat som kommunal gatumusiker och fick ihop 4 000 SEK på tretton dagar. Sjukt bra, seriöst. Eftersom det är så hemskt mycket roligare än att plocka upp hundbajs, lagar stegar eller måla staket som mina kompisar fick göra. :)

Jag har en annan vän, som inte var ferieanställd, som jobbade hos sin farsa i 8 veckor. Han tjänade 16 750 på en sommar (För att inte behöva betala skatt :D), det är oxå något att fundera på. :P

Det var på en bilverkstad.

Det gäller att ni har era kontakter och är ute i god tid.

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men eftersom det är snart höst/vinter så borde det väll vara andra job nu?

(klippa gräset e inte så bra på vintern eller hösten :unsure: )

Redigerat av ZL
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...