Hoppa till innehåll

Hur Man Sätter In Filmer I Presentationen...

Rekommendera inlägg

Nu tänker jag skriva en guide om hur man sätter in en film och en låt i pressen. på grund av att det är så många som frågar nu...

Hur du lägger in en film i din presentation!

1. Först och främst så ska du hitta en film som du vill ha i din presentation.

Du kan hitta nästan alla filmer du vill ha som tex: Trailers,film och Musik-videos. På denna sida LÄNK (REKOMMENDERAS)

2. Nu så ska du söka efter en film som du vill ha. Som tex en Rocklåt. Jag tog Lordi (den som jag har i min presentation du kan se den om du trycker på mitt namn ovanför min avatar.)

3. Nu när du hittat en bra Låt,trailer eller film så ska du Kopiera den här texten (du hittar den alldeles bredvid filmen).

http://img212.imageshack.us/img212/20/1my6.gif

4. Nu när du har texten kopierad så ska du gå till Mina inställningar Som du hittar här på forumet (nästan längst upp till höger där du ser om du har ett nytt Personligt-medelande) Och när du är inne på Mina inställningar så ska du gå in på Ändra Presentation Och nu klistra in texten du kopierade tidigare.

och vips så är du klar. :kung:

Hur du lägger in MUSIK i din presentation

1.Börja med att gå in på denna sida LÄNK

2. Nu ska du Trycka på bläddra och välja vilken låt du ska ha. När du hittat en bra så ska du fylla i resten av rutorna. Och nu när det kom up en massa länkar ska du kopiera''Direct link''

3. Och nu så ska du bara sätta in den i presentationen

Kopiera detta

<EMBED SRC="LÄNK-TILL-LÅTEN", WIDTH=250, HEIGHT=250 CONTROLS=TRUE>

Och ersätt LÄNK-TILL-LÅTEN med länken du kopierade från sidan.Och vips så är du klar. :kung:

PS:Om det inte funkar att ladda upp låten så ska du byta namn på den. För den får inte ha några mellanrum.Så höger klicka på låten och byt namn på den till tex Hejsansvejsan.Då ska det gå att ladda upp.

''Tack till The_Dark_Yoda som la märke till det'' ;)

''Tack till Salzalada som märkte att jag stavade lite fel här och var (Nu ska det vara fixat!)''

Om ni inte förstår något av detta så Skicka ett PM till mig eller skriv här

KOMMENTERA GÄRNA... B)

PS:Hoppas jag var till hjälp

Redigerat av _0017_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Skrivet (redigerat)

Musiken menar du eller? Om det är det så ska du ändra texten på låten alltså namnet ;) det får inte vara några mellanrun du kan tex byta namnet till hejsan eller något sånt (alltså jag menar byta namn på själva låten det gör du genom att höger klicka på den och trycka ''Byt namn'' ok?

Redigerat av _0017_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyffsad guide, minus på stavning. (Guide + Felstavning = Dålig guide.).

Vad menar du förresten med detta:

3. Nu när du hittat en bra Låt,Trailer eller film så ska du Kopiera denna hära texten (du hittar den precis brevid filmen till höger).

Vilken film menar du? Jag kan inte se någon film till höger...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hyffsad guide, minus på stavning. (Guide + Felstavning = Dålig guide.).

Vad menar du förresten med detta:

3. Nu när du hittat en bra Låt,Trailer eller film så ska du Kopiera  denna hära texten (du hittar den precis brevid filmen till höger).

Vilken film menar du? Jag kan inte se någon film till höger...

Jag menar att filmen är till vänster och att rutan är till höger ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...