Hoppa till innehåll

Moderkort


ELF

Rekommendera inlägg

Kan man lite på det här moderkortet? Det är billigt och verkar vara bra.

Nu vet jag ju att inbyggt ljudkort inte brukar vara så värst bra.

Men jag vet inte riktigt om jag litar på moderkortet. Kan det verkligen vara så bra som det verkar?

 

Moderkortet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå, det skall nog vara helt okej. Bygger på Intel 945PL chipset vilket är ok. Det är det billigaste chippet av de nyare intel har ute. Ska du överklocka så vet jag dock inte hur bra det moderkortet står sig bland de andra och dyrare. Asrock är ju "budget"-kort därav priset. Är du riktigt kräsen och vill ha bra ljud så köp ett separat ljudkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Tackar för svaret. Det gör mig lite mer säker. Som sagt. Inbyggt ljudkort brukar inte vara så jätte bra. Men det bör inte vara något större fel på det. Fasst det vet man alldrig.

Det kan vara som ljudkortet hon min farsa. Det är inte så bra ljud när man lyssnar på något :angry: Det blir inte det klara ljudet som man vill åt...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har Asus P5P800 (Ska byta snart för det är kass.) och det inbyggda ljudkortet var helt kass. Det hade jag räknat med också. Efter som jag grejar lite i Cubase och är ganska kräsen vad det gäller ljud så har jag köpt till Creative X-Fi Elite Pro

Redigerat av DjJk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intel Pentium funkar ju inte till den. Vet inte hur Athlon funkar...

Och så går väl inte ATI att ha häller?

 

Nej intel går ej till det kortet, ATI vet jag inte om det går, men jag tror nog att det du hade till länken funkar bra, det jag visade kostar trats allt bara 200 spänn mer, så det kan itne vara så jättestor skilldnad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör på 3 ljudkort för überprestanda!

Eller så glömde jag bort att jag hade och köpte nytt... köp ett ljudkort för 200kr bara så är du glad, antar att du inte är nån kräsen typ för då skulle du prata mer specificerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...