ELF Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Kan man lite på det här moderkortet? Det är billigt och verkar vara bra. Nu vet jag ju att inbyggt ljudkort inte brukar vara så värst bra. Men jag vet inte riktigt om jag litar på moderkortet. Kan det verkligen vara så bra som det verkar? Moderkortet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Jodå, det skall nog vara helt okej. Bygger på Intel 945PL chipset vilket är ok. Det är det billigaste chippet av de nyare intel har ute. Ska du överklocka så vet jag dock inte hur bra det moderkortet står sig bland de andra och dyrare. Asrock är ju "budget"-kort därav priset. Är du riktigt kräsen och vill ha bra ljud så köp ett separat ljudkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Keyser_Soze Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Kunde inte sagt det bättre själv admin :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 23 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 (redigerat) Tackar för svaret. Det gör mig lite mer säker. Som sagt. Inbyggt ljudkort brukar inte vara så jätte bra. Men det bör inte vara något större fel på det. Fasst det vet man alldrig. Det kan vara som ljudkortet hon min farsa. Det är inte så bra ljud när man lyssnar på något :angry: Det blir inte det klara ljudet som man vill åt... Redigerat 23 Juli 2006 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Jag har inbyggt på mitt, och det funkar fint :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 24 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 Inget dåligt ljud eller? Var kortet dyrt? För det anar jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 24 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 Inget dåligt ljud eller? Var kortet dyrt? För det anar jag... Detta har jag: http://www.webhallen.com/prod.php?id=43118 och det jag använder det till, lyssna på musik, och spela lite å så, så duger ljudet till mig iaf :) Ligger ju runt 1000 lappen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 25 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Intel Pentium funkar ju inte till den. Vet inte hur Athlon funkar... Och så går väl inte ATI att ha häller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DjJk Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 (redigerat) Jag har Asus P5P800 (Ska byta snart för det är kass.) och det inbyggda ljudkortet var helt kass. Det hade jag räknat med också. Efter som jag grejar lite i Cubase och är ganska kräsen vad det gäller ljud så har jag köpt till Creative X-Fi Elite Pro Redigerat 25 Juli 2006 av DjJk Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simpsons Skrivet 25 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Juli 2006 Intel Pentium funkar ju inte till den. Vet inte hur Athlon funkar... Och så går väl inte ATI att ha häller? Nej intel går ej till det kortet, ATI vet jag inte om det går, men jag tror nog att det du hade till länken funkar bra, det jag visade kostar trats allt bara 200 spänn mer, så det kan itne vara så jättestor skilldnad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 26 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 Jag kör på 3 ljudkort för überprestanda! Eller så glömde jag bort att jag hade och köpte nytt... köp ett ljudkort för 200kr bara så är du glad, antar att du inte är nån kräsen typ för då skulle du prata mer specificerat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 26 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 Vadå snackat mer specifierat? Varför det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.