BuckeN Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Fram till ungefär 8 månader sedan var grönt den ända färgen som kunde förknippas med Microsofts spelkonsoler. Efter lanseringen av Xbox 360 har dock ett pkänt antal spelare fått se en ny nyans av röd !! Det betyder att ditt xbox kan gå sönder.. mitt har lyst rött när jag startat det några gånger.. :cry: *bilden fryser *texturer blir galna *allt blir svart det är tre symptom på samma sjukdom, eller åtminstone på samma diagnos- din 360 är trasig... jag vet inte vad man har för rättigheter om det går sönder men vi kommer nog få höra mer om detta! vad tror ni om detta jag tror ni om detta `??? de drabbade borde få gratis reperation eller ersättning av ny konsol tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SonicSucubus Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 :medieval: Fram till ungefär 8 månader sedan var grönt den ända färgen som kunde förknippas med Microsofts spelkonsoler. Efter lanseringen av Xbox 360 har dock ett pkänt antal spelare fått se en ny nyans av röd !! Det betyder att ditt xbox kan gå sönder.. mitt har lyst rött när jag startat det några gånger.. :cry: *bilden fryser *texturer blir galna *allt blir svart det är tre symptom på samma sjukdom, eller åtminstone på samma diagnos- din 360 är trasig... jag vet inte vad man har för rättigheter om det går sönder men vi kommer nog få höra mer om detta! vad tror ni om detta jag tror ni om detta `??? de drabbade borde få gratis reperation eller ersättning av ny konsol tycker jag. Jag håller med dig!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 22 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2006 Bra att det varnar, så att man sliper förlora all data om man sparar. Om er xbox 360 går sönder, så har ni föhoppningsvis 1-2 års garanti. OBS, garantin gäller ej om ni har öppnat/ändrat på xboxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BuckeN Skrivet 23 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 Microsoft borde göra nått åt detta ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pho Skrivet 23 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2006 men de e ju självklart att det blir fel om microsoft har gjort det…lol. Dom första upplagorna av konsoler brukar ju nästan alltid vara lite defekta. Du kommer säkert få ersättning, kolla microsofts hemsida. Och snälla ni sluta skriva meningslösa inlägg som "jag håller med!" bara för att få upp eran fuskarank eller liknande. Jag och förhoppningsvis många andra respekterar inte medlemmar mera för att dom har en hög fuskarank. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hyperactive Skrivet 24 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 Har hört att vissa har drabbats av att Xbox 360 repar sönder skivorna totalt och att Microsoft inte ger någon ersättning för det. Men jag kommer inte ihåg källan, det kan vara ett dumt rykte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BuckeN Skrivet 24 Juli 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juli 2006 Nej det är sant ! dom fick ingen ersättning för att dom hade haft konsolen lutande då repas skivorna för att de går i mot nått i boxen... så luta inte era boxar ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Metroid Skrivet 26 Juli 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2006 Jag fick ersättning för mitt nfs mostwanted... Jag hade inte bytt plats på den när jag spela eller nåe men en dag så va det en repa fråm hålet i mitten då åkte jag till dom som sålde spelet asså där jag köptet. Dom sa att dom skulle skickat till dom som producerar de o efter 2 dagar ringde de o sa att de inte var några problem o få ett nytt :D Men de företaget som gör nfs dom sa Vi har inte tid med bara 1 spel typ :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Erasse Skrivet 6 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2006 Vadå lyser the ring of light röd? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ModTec Skrivet 6 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2006 Hej alla glada spelfreaks! "The red ring of death" kallas detta fenomenet oftast hos oss moddare. Skälet till att er 360 lyser rött i ringen är oftast pga överhettningsproblem. MS glömde nämligen att ta bort ett visst litet skydd, som består av en plastfolie på CPU-kylaren, under en viss series tillverkningsperiod. Givetvis finns det flera andra möjliga skäl. Men i Sverige har alla konsumenter 2 års fel på vara, så ni ska inte oroa er! :rolleyes: Ha det fint! ///Alex @ modtec.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 7 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 Bra att det varnar, så att man sliper förlora all data om man sparar. Om er xbox 360 går sönder, så har ni föhoppningsvis 1-2 års garanti. OBS, garantin gäller ej om ni har öppnat/ändrat på xboxen. Jag tror inte man brukar öppna Xboxet och mixtra med den.Röda ringar är alltså inte bra. Finns detta symptom på vanliga Xbox också, det har nämligen hänt mitt Fifa 2005. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BuckeN Skrivet 7 Augusti 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2006 jag är lite orolig för jag har sett röda ringen ! på mitt 360 ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.