Hoppa till innehåll

Röd Ring !


BuckeN
 Dela

Rekommendera inlägg

Fram till ungefär 8 månader sedan var grönt den ända färgen som kunde förknippas med Microsofts spelkonsoler. Efter lanseringen av Xbox 360 har dock ett pkänt antal spelare fått se en ny nyans av röd !! Det betyder att ditt xbox kan gå sönder..

mitt har lyst rött när jag startat det några gånger.. :cry:

 

*bilden fryser

*texturer blir galna

*allt blir svart

 

det är tre symptom på samma sjukdom, eller åtminstone på samma diagnos- din 360 är trasig...

 

jag vet inte vad man har för rättigheter om det går sönder men vi kommer nog få höra mer om detta!

 

vad tror ni om detta jag tror ni om detta `???

de drabbade borde få gratis reperation eller ersättning av ny konsol tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:medieval:

Fram till ungefär 8 månader sedan var grönt den ända färgen som kunde förknippas med Microsofts spelkonsoler. Efter lanseringen av Xbox 360 har dock ett pkänt antal spelare fått se en ny nyans av röd !! Det betyder att ditt xbox kan gå sönder..

mitt har lyst rött när jag startat det några gånger..  :cry:

 

*bilden fryser

*texturer blir galna

*allt blir svart

 

det är tre symptom på samma sjukdom, eller åtminstone på samma diagnos- din 360 är trasig...

 

jag vet inte vad man har för rättigheter om det går sönder men vi kommer nog få höra mer om detta!

 

vad tror ni om detta jag tror ni om detta `???

de drabbade borde få gratis reperation eller ersättning av ny konsol tycker jag.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag håller med dig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men de e ju självklart att det blir fel om microsoft har gjort det…lol. Dom första upplagorna av konsoler brukar ju nästan alltid vara lite defekta. Du kommer säkert få ersättning, kolla microsofts hemsida. Och snälla ni sluta skriva meningslösa inlägg som "jag håller med!" bara för att få upp eran fuskarank eller liknande. Jag och förhoppningsvis många andra respekterar inte medlemmar mera för att dom har en hög fuskarank.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick ersättning för mitt nfs mostwanted...

 

Jag hade inte bytt plats på den när jag spela eller nåe men en dag så va det en repa fråm hålet i mitten då åkte jag till dom som sålde spelet asså där jag köptet.

Dom sa att dom skulle skickat till dom som producerar de o efter 2 dagar ringde de o sa att de inte var några problem o få ett nytt :D

 

Men de företaget som gör nfs dom sa

Vi har inte tid med bara 1 spel typ :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej alla glada spelfreaks!

 

"The red ring of death" kallas detta fenomenet oftast hos oss moddare. Skälet till att er 360 lyser rött i ringen är oftast pga överhettningsproblem. MS glömde nämligen att ta bort ett visst litet skydd, som består av en plastfolie på CPU-kylaren, under en viss series tillverkningsperiod.

Givetvis finns det flera andra möjliga skäl. Men i Sverige har alla konsumenter 2 års fel på vara, så ni ska inte oroa er! :rolleyes:

Ha det fint!

 

///Alex @ modtec.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra att det varnar, så att man sliper förlora all data om man sparar. Om er xbox 360 går sönder, så har ni föhoppningsvis 1-2 års garanti. OBS, garantin gäller ej om ni har öppnat/ändrat på xboxen.

 

Jag tror inte man brukar öppna Xboxet och mixtra med den.

Röda ringar är alltså inte bra. Finns detta symptom på vanliga Xbox också, det har nämligen hänt mitt Fifa 2005.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...