Gäst Moberg Skrivet 11 September 2006 Rapport Dela Skrivet 11 September 2006 Jag kommer troligtvis skaffa mig en Wii... Förhoppningsvis kommer nya Super Smash att bli roligare än det till GC, och då blir det bra! :D Kanske skaffar en PS3 längre fram, för jag känner inte direkt för att punga ut 6-7000, inte 5 eller 4 tusen heller för den delen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 PS3: Fördelar: Grafiken, prestandan. Spelen är mer vuxna (inga pokemon eller super smash.. eller mario) Ingen vibration i kontrollerna (ni vet, de tar verkligen på handlederna efter ett tag) Tiltfunktionen (Behöver jag nämna att spelen är hur grymma som helst? inte bara grafiskt sett) Går såklart att spela upp film och andra skivor. Blue-ray! Nackdelar: Priset (antagligen) inte gratis online, men jag har inte kollat. Wii: Fördelar: Priset rätt intressant kontroll.. gratis online (?) Nackdelar: ni vet att man blir trött av att använda Wii-kontrollerna va? inte gratis med NES/SNES/etc spelen, antagligen krävs kreditkort vilket de flesta av er inte har.. Skulle ha valt PS3 själv.. jag går inte efter budgetkonsoller direkt. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 17 September 2006 Rapport Dela Skrivet 17 September 2006 Wii: Fördelar: Priset rätt intressant kontroll.. gratis online (?) Nackdelar: ni vet att man blir trött av att använda Wii-kontrollerna va? inte gratis med NES/SNES/etc spelen, antagligen krävs kreditkort vilket de flesta av er inte har.. om man har wi-fi så går det på bredband kostnaden (tror jag, väldigt säker iaf) man kan köpa "Wii points" istället för att använda kort (som på WoW, Game Card), står på nintendo.se Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kabby Skrivet 18 September 2006 Rapport Dela Skrivet 18 September 2006 WASD har rätt, man behöver ej kreditkort, jag ska välja Wii. Är det bara jag som tycker att det stinker flopp på PS3, men komigen, priset och förseningen. Men aja nu skriver jag för/nackdelar PS3 fördelar: Grafiken Blu-Ray Långa spel PS3 nackdelar: Dyrt som en bra dator. blu-ray (japp nackdel osså har ni hört om laddningstiderna!) Stor som en grill Väger fem kilo Har ej skak Ful som f*n Wii fördelar: Pris Kontroll Mario och Zelda Otroligt liten Snygg Virtual Boy! Finns det nåt bättre än nostalgi? Wii nackdelar: Öööh svårt att komma på nåt... ska försöka Får inget Castlevania är allt jag kan komma på Extra: Ser varken grafiken på Wii som för eller nackdel, de gör ju bara det billigare! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Larath Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 PS3: Fördelar: Grafiken, prestandan. Spelen är mer vuxna (inga pokemon eller super smash.. eller mario) Ingen vibration i kontrollerna (ni vet, de tar verkligen på handlederna efter ett tag) Tiltfunktionen (Behöver jag nämna att spelen är hur grymma som helst? inte bara grafiskt sett) Går såklart att spela upp film och andra skivor. Blue-ray! Nackdelar: Priset (antagligen) inte gratis online, men jag har inte kollat. Wii: Fördelar: Priset rätt intressant kontroll.. gratis online (?) Nackdelar: ni vet att man blir trött av att använda Wii-kontrollerna va? inte gratis med NES/SNES/etc spelen, antagligen krävs kreditkort vilket de flesta av er inte har.. Skulle ha valt PS3 själv.. jag går inte efter budgetkonsoller direkt. visst blir man trött men fel att spela med den "vanliga" kontrollen då? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg