Gäst DonKeN Skrivet 15 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2006 Lugna ner er ni behöver inte bli så uppjagade, jag försöker bara röra om lite i den här tråden så att det blir någon disskution av det hela, istället för att alla säger "jag är i mot fildelning" eller "jag är för fildelning" det blir så tråkigt då. Guggo: Måste säga att jag tycker "Pontén" är ett dåligt exempel eftersom jag inte har en aning om vem det e. Mijajlovic som mörda Anna Lindh fick böta typ 120 000 kronor bara. Medans några fildelare får betala 200 000 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2006 Tror du Mijajlovic betalar 120 000 kr ? Nej, det har han sannerligen inte råd med. Brottsofferjouren står för en stor del av pengarna. Dessutom dömdes han till livstidsfängelse också, eller hur ? Jag tror många fildelare skulle välja 200 000 i skadestånd framför Mijajlovic dom.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 16 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2006 Lugna ner er ni behöver inte bli så uppjagade, jag försöker bara röra om lite i den här tråden så att det blir någon disskution av det hela, istället för att alla säger "jag är i mot fildelning" eller "jag är för fildelning" det blir så tråkigt då. Guggo: Måste säga att jag tycker "Pontén" är ett dåligt exempel eftersom jag inte har en aning om vem det e. Mijailo Mijailovic dömdes till livstids fängelse för mord, samt att betala 150.000 kronor i skadestånd till Anna Lindhs familj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 16 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2006 Man borde få typ 1000kr i räkning som att när man åker fast för att man plankat på tunnelbanan och inte betalt för en biljet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tHOORd Skrivet 16 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2006 Man borde få typ 1000kr i räkning som att när man åker fast för att man plankat på tunnelbanan och inte betalt för en biljet! Uppenbarligen väldigt dumt om man nu vill skrämma folk som laddar upphovsrättsskyddat material. Eftersom att du har tjänat in dom pengarna på ca 6-7 filmer. Skillnad på brott också, då pengaförlusten är större för filimdustrin osv än för sl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Vill bara få fram att.. Röstar man på piratpartiet gör man enbart så för att ge politikerna en hint om vad svenska folket tycker och att det är ohållbart att ha det som det är i dagens läge. Vi har bara indirekt demokrati och det verkar många glömma bort. Svenska folket håller inte med politikerna på många, många frågor, men vad hjälper det att klaga...ingenting. Politiker skiter ofta totalt i vad folket tycker... Handling fungerar uppenbarligen bättre och om det enda sättet att legalisera sveriges ungdom igen är att rösta in piratpartiet i riksdagen...ja...då gör man det. Eller ja...det är inte bara ungdom...enligt APBs undersökning gäller de alla åldrar från 12-50. Personligen tänker jag dock inte rösta på PP då jag anser att det finns viktigare frågor. Har en känsla av att fildelningslagen kommer att ändras ändå... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Är ju ett enfrågeparti så kanske inget man röstar på om man är någorlunda seriös eller vad man nu ska säga... men ett bra val för att demostrera mot piratlagen och kanske om man inte orkar bry sig så mycket. Eller om man eg. inte hade tänkt rösta alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 6 September 2006 Rapport Dela Skrivet 6 September 2006 Det är nog många som vill att fildelning ska bli lagligt. Men hur skulle Piratpartiet styra Sverige om de vann valet i framtiden? Den saken vill jag inte tänka på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkZtorm Skrivet 6 September 2006 Rapport Dela Skrivet 6 September 2006 Fyfan vad jag hatar sossar. När jag ser en skylt välter jag den o hoppar på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Elite Skrivet 6 September 2006 Rapport Dela Skrivet 6 September 2006 Och anledningen är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DarkZtorm Skrivet 6 September 2006 Rapport Dela Skrivet 6 September 2006 (redigerat) De är svin. Tycker du om sossar? Ja det är omöjligt att vara rik i sverige för sossarna tar ju allt. Skatt skatt skatt. Redigerat 6 September 2006 av DarkZtorm Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 6 September 2006 Rapport Dela Skrivet 6 September 2006 De är svin. Tycker du om sossar? Varför är de svin ? På det här stället motiverar vi våra åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.