Hoppa till innehåll

Mata Fluga

Gäst Keyser_Soze

Rekommendera inlägg

Gäst Keyser_Soze

Jag hade en fluga i mitt rum, sen satte han sig på tangentbordet såjag slog till den, och dåfor den på golvet och såg helt livlös ut, jag funderade påa tt ringa 112 men det hade tagit för lång tid, så jag puttade lite på honom, och då vaknade han till liv, och nu när jag sätter honom i handen så vill han inte flyga iväg. så jag tänkte ha honom i rumet, men vad äter som igentligen? typ sopoer och bajs? men det tänket jag inte ge han. vad annars? jag vill inte låta honom dö. kan man skaffa nåt koppel till han också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Den enda erfarenhet jag har av halvdöda flugor är när jag matade mina husdjursgrodor med såna. (Jag hade 19 stycken! :)). I nästan lika många glassförpackningar.

Om du har honom i en burk räcker det med att du stoppar ner små brödsmulor, bitar av äpple osv. Inte för stora bitar, det ruttnar bara. Flugor är inte så känsliga för sjukdomar, men du ska inte stänga in honom med onyttigheter. Byt till renare burk ganska ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Keyser_Soze

Snyft..när jag skulle ge han mat så kunde han helt plötsligt flyga, och som otur va så hade jag fönster uppe. jag hade döpt han till mujo :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WIEE!! jag fångade en fluga i en glasburk!! :D

men en tråkig sak var att jag bröt hans 2 bakben och råkade mosa han lite på mitten när jag skulle fånga han.. :(

en fråga, kan flugor läka sår och brutna ryggar och ben?

la en äppelbit till honom.. :)

:o han ramlade på rygg det är synd om honom.. han får stanna här tills han blivit bra! :)

har någon ett tips på ett namn till den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...