Hoppa till innehåll

Nes


Shaddy
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har ett gammalt Nintendo Entertainment System, med ca 12- 13 spel, och jag undrar hur mycket det är värt egentligen.

De tillhörande spelen är både kända och okända. Jag har t.ex spel som Metal Gear, The Legend of Zelda, Super Mario Bros, Super Mario bros 3, Castlevania 1, 2 och 3. Sen har jag några mindre kända titlar.

 

Så, hur mycket kan man ta betalt utan att verka helt orimlig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, det beror ju helt på vilket skick det är och vem du säljer det till. Spelen du har är ju inte dåliga, typ zelda och ssb 1 och 3. Bar zelda kan du ju ta en del betalt för, med tanke på att det är ganska eftertraktat (jag menar, ALLA vill väl ha zelda) Jag vet inte hur pass mycket castlevania-serien är värd elelr hur pass eftertraktad den är, men med tanke på att den är riktigt bra kan du nog ta en del betalt för den också.

Så du borde nog kunna ta 500-700 för konsollen om det är bra nogorlunda skick, i riktigt bra skick kan du nog lägga på en hundring. Dom där kända spelen är nog värda tillsamamans åtminstone 500 spänn. Dessutom dom där okända kan väl vara värda runt 500-600 dom också. Så jag skulle säga runt 1500-1700 för hela paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

japp. Det finns ju inte så mycket kvar och nu när många vill testa dom gamla spelen kan dom betala en bra slant för det. Högst (om dom är bra och fortfarande fungerar utmärkt) 2000 skulle det nog vara värt. Annars skulle jag tro 1800.

Redigerat av Eric H
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Priset beror ju också på vad man har för handkontroller, har man till exempel 2st originalkontroller är det ju inte värt så mycket. Men om man har typ 2 originalkontroller och typ en ljuspistol och en joystick kan det ju kosta lite mer eftersom att det är stor efterfrågan på dom (Joystick och ljuspistol alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Priset beror ju också på vad man har för handkontroller, har man till exempel 2st originalkontroller är det ju inte värt så mycket. Men om man har typ 2 originalkontroller och typ en ljuspistol och en joystick kan det ju kosta lite mer eftersom att det är stor efterfrågan på dom (Joystick och ljuspistol alltså).

 

hahahaha bara så du vet så får man mer får en orginal handkontroll än vad man får för en Joystick!! Men du har rätt man får oftast mer för en ljuspistol än en orginal handkontroll :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...