ajar Skrivet 25 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2006 (redigerat) Det var nog därför de tog sitt liv, på videon jag tittade på så verkade de inte tveka det minsta. De snackade en massa först, sen satte de sig ner och sköt sig själva i huvudet. Redigerat 25 Augusti 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Great Gonzales Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 (redigerat) Se filmen Elephant, den skildrar händelsen på ett sjukt bra sätt. Michael Moore's Bowling for Columbine är lika bra den med. Hade nog haft ett bättre svar om jag kom ihåg lite mer av filmerna :/ elephant slutade kionstigt tycker jag ni vet närhan säger tigern leker med.... Redigerat 26 Augusti 2006 av Great Gonzales Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 Dem kände sig orättvist behandlade tror jag och att lärarna aldrig brydde sig och uppmärksamma inte dem när dem bad om hjälp för att dem mobbades. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 (redigerat) Nja, de var inte mobbade direkt, de var nog mer udda och utanför. Ändå visade folk respekt för dem. John Savage som gick på Columbine High samtidigt som Eric och Dylan visade respekt för dem och blev därmed skonad. Redigerat 26 Augusti 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaddy Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 (redigerat) Va? Var dom inte ens mobbade? Varför skulle de då ha gjort som de gjorde? Jag menar, nämn nån som inte är lite udda ibland. Enligt min filosofi så resulterar inte uddighet (?) i massmord. Fast det är ju som sagt, bara min filosofi. Redigerat 26 Augusti 2006 av Jayzmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skinnpytte Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 Det ända jag inte kan förstå är: hur kan killen har gömmt alla vapen? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 26 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2006 Va? Var dom inte ens mobbade? Varför skulle de då ha gjort som de gjorde? Jag menar, nämn nån som inte är lite udda ibland. Enligt min filosofi så resulterar inte uddighet (?) i massmord. Fast det är ju som sagt, bara min filosofi. Kanske det, men skulle folk visa stor respekt och vara rädda för dem om dem varit mobbade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 27 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2006 (redigerat) För det första, den långa filmen som tidigare postats där man ser på övervakningskamera är fejk. Det är från en film som heter Zero Day. Dom enda klipp jag sett inuti skolan är det korta klippet där Eric och Dylan är inne i Cafeterian och några andra småklipp där man ser folk springa i panik. Det ska finnas ett klipp i biblioteket där nästan allt hände. Men jag antar att polisen inte vill ge ut det bandet. Mina teorier om det är att antingen var det för brutalt, eller att någon förälder till nån elev som blev dödad inte ville att den skulle visas. För det andra: Eric och Dylan blev mobbade och var utstötta. Jag tror att det var anledningen till att dom gjorde detta. Dom var ej skadade på något sätt, dom var inga problembarn. Men dom BLEV skadade psykiskt genom konstant mobbning, utstöttning osv. Jag har aldrig blivit mobbad, men jag kan inte tänka mig hur det var för dom. Tillslut blev dom väl så förbannade på allt att dom tappade kontrollen. Dom ville följa sitt mål och ta hämnd för allt skit dom fått ta under alla åren. Jag kan inte klandra dom. Redigerat 27 Augusti 2006 av LillBerra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 27 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2006 Eric hade en sjukdom så han var visst skadad i huvudet, han tog ju medicin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 27 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2006 Eric hade inte en sjukdom. Han hade ett litet problem att kontrollera sin ilska. Det är inte ovanligt när man är tonåring. Det är mycket vanligt, och han var ej störd på något sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 27 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2006 Jaså, missuppfattning av mig. Men en sak som inte stämmer är att filmen inte är tagen från Zero Day, den var filmad med övervakningskamera och var svartvit. Zero Day filmen var i färg och liknade mer en film. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LillBerra Skrivet 27 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2006 Men du har rätt med att Eric och Dylan var störda. Dom var ju inte psykiskt stabila om man säger så. Man vet ju inte hur doms privatliv var och så, så dom kanske var som du säger, psykiskt ostabila innan. I vilket fall som, så är det sorgligt. Jo, du har rätt i att Zero Day är i färg. Precis som Blair Witch Project, så försöker Zero Day se ut som en riktig dokumentär film, med den skakiga kameran och allting. Jag blev förvånad när jag läste att hela Zero Day filmen var fejk, då den är så realistisk. I slutet av filmen får man se när Andre och Cal sitter i bilen och förbereder alla vapen. Sen lämnar dom kameran i bilen och springer mot skolan. Efter det får man se det klippet som postades här, övervakningskameran. Dom har gjort det så, för att det ska se så verkligt ut som möjligt. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.