Hoppa till innehåll

Columbine


Amaeli

Rekommendera inlägg

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Great Gonzales

Se filmen Elephant, den skildrar händelsen på ett sjukt bra sätt.

 

Michael Moore's Bowling for Columbine är lika bra den med.

 

 

Hade nog haft ett bättre svar om jag kom ihåg lite mer av filmerna :/

 

elephant slutade kionstigt tycker jag

 

ni vet närhan säger tigern leker med....

Redigerat av Great Gonzales
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, de var inte mobbade direkt, de var nog mer udda och utanför. Ändå visade folk respekt för dem. John Savage som gick på Columbine High samtidigt som Eric och Dylan visade respekt för dem och blev därmed skonad.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va? Var dom inte ens mobbade? Varför skulle de då ha gjort som de gjorde?

Jag menar, nämn nån som inte är lite udda ibland.

Enligt min filosofi så resulterar inte uddighet (?) i massmord.

 

Fast det är ju som sagt, bara min filosofi.

Redigerat av Jayzmo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va? Var dom inte ens mobbade? Varför skulle de då ha gjort som de gjorde?

Jag menar, nämn nån som inte är lite udda ibland.

Enligt min filosofi så resulterar inte uddighet (?) i massmord.

 

Fast det är ju som sagt, bara min filosofi.

 

 

Kanske det, men skulle folk visa stor respekt och vara rädda för dem om dem varit mobbade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första, den långa filmen som tidigare postats där man ser på övervakningskamera är fejk. Det är från en film som heter Zero Day. Dom enda klipp jag sett inuti skolan är det korta klippet där Eric och Dylan är inne i Cafeterian och några andra småklipp där man ser folk springa i panik. Det ska finnas ett klipp i biblioteket där nästan allt hände. Men jag antar att polisen inte vill ge ut det bandet. Mina teorier om det är att antingen var det för brutalt, eller att någon förälder till nån elev som blev dödad inte ville att den skulle visas.

 

För det andra: Eric och Dylan blev mobbade och var utstötta. Jag tror att det var anledningen till att dom gjorde detta. Dom var ej skadade på något sätt, dom var inga problembarn. Men dom BLEV skadade psykiskt genom konstant mobbning, utstöttning osv. Jag har aldrig blivit mobbad, men jag kan inte tänka mig hur det var för dom. Tillslut blev dom väl så förbannade på allt att dom tappade kontrollen. Dom ville följa sitt mål och ta hämnd för allt skit dom fått ta under alla åren. Jag kan inte klandra dom.

Redigerat av LillBerra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men du har rätt med att Eric och Dylan var störda. Dom var ju inte psykiskt stabila om man säger så. Man vet ju inte hur doms privatliv var och så, så dom kanske var som du säger, psykiskt ostabila innan. I vilket fall som, så är det sorgligt.

 

Jo, du har rätt i att Zero Day är i färg. Precis som Blair Witch Project, så försöker Zero Day se ut som en riktig dokumentär film, med den skakiga kameran och allting. Jag blev förvånad när jag läste att hela Zero Day filmen var fejk, då den är så realistisk. I slutet av filmen får man se när Andre och Cal sitter i bilen och förbereder alla vapen. Sen lämnar dom kameran i bilen och springer mot skolan. Efter det får man se det klippet som postades här, övervakningskameran. Dom har gjort det så, för att det ska se så verkligt ut som möjligt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...