Hoppa till innehåll

Knasen

Gäst TheCow

Rekommendera inlägg

Gäst TheCow

Finns det någon här på fuska utom jag självsom läser världens bästa serietidning KNASEN. För dom puckade som inte vet vad knasen här så ska jag berätta Knasen är

En tidning med breda, klassiska kvalitetsserier med mer vuxet anslag. Med några av världens mest spridda och populära serier: Knasen!, Hagbard!, Zits!, Rödöga!, Kaxen!, BC! och Betty!. Flitigt med nya, fräscha gästspel förekommer. 26 nr årligen. Massor av extra bilagor medföljer tidningen under ett år. En av Sveriges bästa och mest samlade tidningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Finns det någon här på fuska utom jag självsom läser världens bästa serietidning KNASEN. För dom puckade som inte vet vad knasen här så ska jag berätta Knasen är

En tidning med breda, klassiska kvalitetsserier med mer vuxet anslag. Med några av världens mest spridda och populära serier: Knasen!, Hagbard!, Zits!, Rödöga!, Kaxen!, BC! och Betty!. Flitigt med nya, fräscha gästspel förekommer. 26 nr årligen.  Massor av extra bilagor medföljer tidningen under ett år. En av Sveriges bästa och  mest samlade tidningar.

Jag har premunerat på KNASEN i typ 3-4 år och har 4 stora Knasen samlar lådor som man får med om man premunerar, fyllda med tidningar, samt premuneringsböcker.

Favoriten e ju f*n Knasen såklart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt att äntligen se en Knasen tråd, hoppas vi kan få igång en stor diskussion.

Har prenumererat sedan 2001. Har samlat på mig en hel del gamla nummer också, sedan starten 1970. Har cirka 400 Knasen tidningar hemma. Tidningen äger, gillar dock inte serien Betty, men de andra är mycket bra. Önskar att de var längre, 52 sidor tar slut så fort.

Mina favoriter är General Amos Svammelman, Sergeant Orville Snorkel (Schassen) och såklart Knasen. Generalen har en skön stil, golf och martini och Fröken Fröjd såklart, fast han börjar nästan ersätta Jägarn med att spana på tjejer. Schassen är så otroligt underbar. En riktigt klassisk hårding som är mjuk innerst inne. En snygg tjej och han springer och gömmer sig bakom ett träd. Knasen är också bland de bästa, han är härligt uppkäftig och kör sin egen stil.

Max93, FK Fjun? Han är ju bara allmänt dryg, hur orkar han gnälla på minsta lilla som inte passar honom. Visst schassen kanske har 3 cm större skrivbord, men måste han whina som en flicka på det. Som karaktär är han dryg, men skämten runt honom är bra.

Jägarn är helt okej, Rocky är lite konstig men duger. Plato, Nollan och Klirr är nödvändiga för att serien ska fungera. Även de andra officerarna, FK Flip, Kaptenen och Majoren passar bra in. Sen gillar jag Kockis mycket, skämten i köket är ofta bra och klockrena.

Vill gärna höra lite djupare analyser av er andra om vad ni tycker om serien. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...